Min spik imorgon är uträknad och klar! Helt klart ett kanonvärde!!
Hästen jag talar om startar i guld!
12 Dreams Take Time 11% men lär gå upp!
Varför undrar ni säkert då? Jag inser att även jag höll på att missa skogen för att träden är i vägen...
Kollektivet spekulerar i vem som tar spets och "alla" är överens om att 1 Allaballakaitoz lär laddas, utifrån kommer 3 Call Me Hanover som också är intresserad av spets... Det alla försöker lista ut är huruvida 5 Harry Haythrow kan lugga 1 och 3 på spets för att sedan eventuellt släppa till ännu en laddande 6 Edward Ale....
Luktar det överpace någon?? De flesta spekulerar även i att 1 Allaballakaitoz troligtvis kan lyckas hålla upp men det kan till och med vilken alkis som helst räkna ut att det inte görs via en 13-öppning.... Näää här lär det gå undan värre oavsett...
Från bakspår finns morgondagens mest övervärderade häst och det är 9 J T'amie Express som har vissa förespråkare från rygg ledare!!? GLÖM det! Det finns inte "guld" någonstans i/på/över/runt den kusen....SHIT vad dålig den va sist!! Och inte fan kommer någon lucka där inte i mitt scenario... Återstår 11 Nahar och min spik!
Peter Unstersteiner HYLLAR Dreams Take Times träningsrundor och både styrka och hårdhet är väl dokumenterad....
Vissa betaltjänster ger Dreams Take Time en möjlighet om rygg på Nahar under slutrundan och räknar bort mitt scenario TOTALT!
Mitt scenario är vrålöppning på klart under 1.10 där 1 Allaballakaitoz med nöd och näppe håller spets.... Precis när krutröken lagt sig styr Pappa Untersteiner på och sveper fältet i ett nafs och då stallkamraten med försiktig OCH klok
Örjan Kihlström i sulkyn upptäcker Dreams Take Time så vinkas den fram till spets och glider dit varvet från mål och sedan brisar den bara undan... Den som utmanar är främst toppformade och smygande 4 Nok En Fräkkert som kanske håller undan för 11 Nahar som flyger fram från kön men.....för sent.... Packet stapplar i mål på behörigt avstånd där dom som mot förmodan har krafter kvar fastnar bakom spetsduelanterna (som är många...)
Dagens bästa spik och tvillingen bjuder jag på..... 12 mot 4 och 11!
Folk är fulla och nyktra doob tar betalt!!