Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut
Booost... Vilket skämt! Går människor på det här är de ju inte skarpa på matte direkt...
|
Citat:
Ursprungligen postat av olle
Om jag fattat det rätt är chansen 1 på 1000 att få in rätt nummer. Spelar man V75 alla lördagar för Max 300 kr blir det en merkostnad på drygt 1500 kr per år (52 veckor x 30 kr). Ett matematiskt V75 system på max 300 kr ger kanske full pott 2 ggr per år och om så blir fallet är väl också chansen då ungefär 1 på 500 att man samtidigt får in det rätta numret. Känns som en rätt dyr lott får så liten chans till bingo.
|
Nej. Och de flesta är inte så speciellt skarpa på matte så den aspekten behöver ni nog inte fundera så mycket mer på. Sen vet jag inte om det blir hög omsättning av det eller inte, men om det inte blir något värre betyder det inte att det är för att folk "räknat ut det" iallafall.
Läste nu på AB precis att de ska göra söndagsloppen svårare och jämnare för att öka chansen till ensam vinnare. Hur det ska gå till fanns dock ingen förklaring till. Antar att propositionerna skrivs annorlunda, men i dagens startlista ser jag inget som faller ur ramen direkt (även om det för den sakens skull inte ser speciellt lätt ut). Att ha många lopp att välja mellan och plocka bort de lättaste som man gjort på V75 med ett lopp nu känns som den enda enkla och bra vägen till det där.