Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Nej. Och de flesta är inte så speciellt skarpa på matte så den aspekten behöver ni nog inte fundera så mycket mer på. Sen vet jag inte om det blir hög omsättning av det eller inte, men om det inte blir något värre betyder det inte att det är för att folk "räknat ut det" iallafall.
Läste nu på AB precis att de ska göra söndagsloppen svårare och jämnare för att öka chansen till ensam vinnare. Hur det ska gå till fanns dock ingen förklaring till. Antar att propositionerna skrivs annorlunda, men i dagens startlista ser jag inget som faller ur ramen direkt (även om det för den sakens skull inte ser speciellt lätt ut). Att ha många lopp att välja mellan och plocka bort de lättaste som man gjort på V75 med ett lopp nu känns som den enda enkla och bra vägen till det där.
|
Skulle synas i propparna från och med mars sa någon på svensk travsport igår. Då blir det typ 6st 15 hästarslopp i volt med hästarna utspridda på minst tre volter och eftersom prispengarna på söndagarna inte ska höjas vad jag vet sannolikt ingen större höjdare rent sportsligt. Lite som R Hansson skrev i sin expressenkrönika idag "som att packa in en gammal Nokia telefon i ett iphone6 fodral"