Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-10, 03:10   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Det börjar nog enkelt med två spikar tror jag. Top Of the World blir det walk over på, jag ser ingen som kan tänka sig vilja tävla emot den.

Apricot Stone slog mig direkt som den i särklass bästa spiken. Erik Svensson och ännu en överskattad Salmelahäst från bakspår emot, vad är det för larv liksom mot en häst som tränas av Stig H, körs av Örjan och är totalt spetsklar!

Kallblod är jag erkänt ingen expert på. Tre är streckade och de där bak är lite ojämna. Utgång får det nog bli på Alfred som är den de ska slå, och stor gardering på det för det här kan vem som helst ta som blixtrar till för dagen!

I fjärde sticker Golden Speed ut som streckvärd, bör väl ha minst 5% på sig iallafall. Stjärnströms skulle kunna vara spelvärd också. Men det ser ut som Örjans lopp så det får bli utgång.

Femte skulle kunna låsas på 6,8. Runken har lyckats lotsa Bison till seger tre gånger på 100 försök, och aldrig när det varit mer än 30k i första pris. Inte heller denna gång och fruktansvärt överbetrodd blir den. Lasse Söderberg är ingen som vinner rikstoto från bakspår på beställning heller så den sågas också. Ibra smygs och måste ha rejäl klaff för att vinna, blir överstreckad.

Carlos som megalampa köper inte jag iallafall. Ser inte att hästen är klar på något sätt, inte ens spetsklar (vilket är en förutsättning för att bli megalampa i ett sprinterlopp). Det finns ett gäng hästar som kan göra upp om det här beroende på löpning och mest gillar jag totalt tappade I Love Champagne. Rygg på starke Research som brukar få dra tåget och flyger lågt långt ut i banan på upploppet så har inte ledaren en chans att freda sig!

Spring Chicken sticker ut som spelvärd och både Sonata och Fonzan borde ha en lillchans att ta hem loppet med klaff, även om det är väldiga långskott.

I sista räcker det nog att strecka en trio och jag är förvånad att Dencohästen ligger så långt efter i strecken.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+6), MikaF (+5), dado (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat