Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-11, 20:07   #391
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

2016-03-12 19:59Final - StockholmRobin Bengtsson vs Vinnare 1 FT 1 6.000

Nej, jag har inte fått hybris. Även om jag tyckte att Robins låt var den överlägset bästa låten i lördags är han självklart inte självskriven som vinnare. Men jag har en lite tanke som gör det värt att satsa en liten peng på honom som vinnare. Jag hittar 6,00 när jag scannar av marknaden snabbt men det är möjligt att det finns högre.

Mitt resonemang då?
Jo. Inför årets final så har de förhandstippade favoriterna alla haft en sak gemensamt. De är alla tjejer! Vill det sig illa/väl så kan Robin sticka ut ur mängden - helt enkelt för att han har en snopp.

Ace Wilder tog sig vidare från första semifinal. På lördag så har vi Molly Pettersson Hammar, Isa (och Wictoria som ingen känner till men som herr Björkman ändå gett den bästa startplatsen - den sjunde och sista). Sedan har vi Lisa Ajax i tredje semin och storfavoriten Molly Sandén i sista.

Visst. Det kommer säkerligen komma med någon annan pojke (Oscar Zia och David Lindgren som främsta utmanare och även Samir och Victor från Andra Chansen). Men jag tror att Robin ändå sticker ut ut mängden. Att han kommer bli bästa kille ser jag som nästan självklart och frågan är om han även kan utmana Molly Sandén?

Hans blick satte ju igång sprinklersystemen runt om i landet och enligt vad jag hört även lämnat ett och annat snigelspår.

I Mellon 2010 var det raka motsatsen. Darin, Andreas Johnson, Peter Jöback, Ola Svensson, Salem al Fakir och Eric Saade skulle göra upp om segern. Vem vann? Jo, Anna Bergendahl...

Så en väldigt liten peng tycker jag det är värt!

Senast redigerad av dellgren den 2016-02-11 klockan 20:09.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat