Nåväl dag att vara lite seriös igen. För den som vill parkera sina pengar och få bra avkastning så rekommenderar jag Tele 2. Kursen har tryckts ner ordentligt
senaste månaderna men ger en avkastning på 5.35 kronor på satsat kapital dagens kurs 67 kronor. Utdelning i maj. Bra alternativ till dagens 0 räntekonton. Begränsad fallrisk i aktien.
Om man letar efter en aktie som man kan gå in med för att vara med på en kursuppgång och inte har så mycket kapital kan man kika på Vardia (norska listan). Ett försäkringsbolag som riktar in sig på lågriskkunder (vit medelklass med trygga inkomster) och expanderar. Jag köpte in mig på 1.68 nkr idag står aktien i 1.17....Det viktiga som har hänt är att Öresund (Mats Qvibergs bolag)
har köpt på sig en kontrollpost nu över 7 %. Öresund brukar varje år gå klart bättre än index och är dokumenterat skickliga.
Nu sitter visserligen Mats själv i rätten och försöker distansera sig från tradingskandalen i HQ men att han är en av Sveriges bästa aktieförvaltare är det inget snack.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|