Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon
Med all respekt Olle men att alla kunskapsspelare spelar reducerat är nog en smärre överdrift. Vet inte var du fått det från och hur du definierar en kunskapsspelare men jag är iaf inte en okunskapsspelare men spelar i princip aldrig reducerat. I min bekantskapskrets och även i min närmaste vänkrets finns spelare som i alla sammanhang kan kallas kunskapsspelare, ingen av dem spelar reducerat men drar ändå in storvinster då och då. Möjligen skulle de dra in mer om de körde reducerat men det har jag inte undersökt än. Oavsett kan nog ingen slå dem på fingrarna vad gäller kunskap.
|
Kunskapsspelare är dom som är insatta i trav och spel och som lägger väldigt mycket tid på att läsa på. Att dessa kunniga spelare alltid skulle komma fram till att alla hästar alltid i garderingslopp är värda att betala exakt lika mycket för är för mig obegripligt när det finns grymt bra och lättanvända redigeringsprogram. Då utnyttjar man verkligen inte sina kunskaper och all tid man lägger ner på ett optimalt sätt.