Detta skrev jag i onsdags, har inte kommit längre ikväll,pga jobb, som jag skrivit tidigare är detta endast mina egna analyser som pågår, ändrar eftersom.
V75 – Finaler med många fina hästar, tror det är låg utdelning att vänta.
OBSERVERA ALL STATISTIK GÄLLER SVENSKA BANOR.
Avd 1. Flest segrar: Premier Kronos 15 st, Högst seger%: Snabba Cash 39%.
Spetsanalys: Linslusen och Augustus är startblixtar, invändigt svarar Be Spontanius och Snabba Cash, mest troligt scenario. SNABBA CASH till spets. Statistik spets: 6 gånger i ledningen har gett 4 segrar.
SNABBA CASH har läget och är startsnabb, dock har Panoramic visat gnistrande form och får tipset av mig då han inte är så löpningsberoende och verkar väldigt stark just nu, detta trots dödensrisken. Annars har ju SHOGUN D.K. visat härlig form och styrka, men bakspåret sätter ner chanserna. LOVE LINI är en som skulle kunna överaska, har ett perfekt smygläge hoppade i starten senast men var duktig gången före,efter Panoramic. PREMIER KRONOS spurtade som en demon senast, kräver dock perfekt lopp för att vara aktuell. Detta lopp skulle man kunna låsa på SNABBA CASH och PANORAMIC.
Avd 2. Flest segrar: Playing Tua 14 st, Högst seger%: Carame 41%.
Spetsanalys: Carame är ganska snabb från start men ingen blixt, CADDIE JASMINA mycket snabb första biten, släpper nog. NATALIE DE VIE är startsnabb och gillar ledning (6 ggr 5 seg)CELEBREIGHTR har springspår och om Adrian träffar sitter nog den i ledning Statistik spets: 1 gånger i ledningen har gett 1 segrar.
NATALIE DE VIE är snabb ut och har läge för att köra sig till spets om det behövs, klar förstahäst trots att hon möter hårdare motstånd än någonsin. Annars gillar jag inställningen på CARAME som också har toppform och ett bra läge, skulle kunna hålla ledningen och då blir hon svår att fälla. Om spetsanalysen stämmer och CELEBREIGHTER spetsar kan den vinna, Adrian är ju inte känd för att släppa ledningen om han väl fått den. PLAYING TUA gick ett mycket bra lopp som tvåa senast från ett liknande läge, fäller många i spurten med rätt resa.
Avd 3. Flest segrar: Nahar 34 st, Högst seger%: Ed You 42%.
Spetsanalys: Ed You är mycket snabb fr start, Food money och Nothing but class snabba men brukar inte laddas fr liknande lägen. Ed You till ledning. Statistik spets: 8 gånger i ledningen har gett 6 segrar.
Ingen guldfavorit har vunnit än i år, anmärkningsvärt. Tror att ED YOU spetsar,enligt stallet ska Food Money inte laddas, väl i ledningen ska han sedan slås och i mina ögon är ED ett spikförslag.
Avd 4. Flest segrar: On Track Piraten 19 st, Högst seger%: Västerbo Loveboat 46%.
Spetsanalys: Global Ride och Neon Face är snabbast Nui Nu oskrivet kort m springspår Troligen Global Ride i spets. Statistik spets: 5 gånger i ledningen har gett 4 segrar.
Detta lopp ser ut att vara vikt för ON TRACK PIRATEN han har ett svårt läge och det kan strula med många hästar framför. Men PIRATEN vinner förmodligen detta lopp 9 av 10 gånger. Global Ride som jag tror tar ledningen, blir nog svår att plocka ner, men på upploppet fäller PIRATENS vilja avgörandet. Inte imponerad av VÄSTERBO LOVEBOAT:s årsdebut, i full form hade den varit en mycket svår nöt att knäcka för Piraten, nu känns den närmast överstreckad, även om den troligtvis är mycket bättre nu.
Avd 5. Flest segrar: Master Crowe 8 st, Högst seger%: Master Crowe 80%.
Spetsanalys: Alleyson troligen snabbast. Statistik spets: 5 gånger i ledningen har gett 4 segrar.
Normalt borde MASTER CROWE vara mycket svårslagen men läget gör att man tvekar, han har aldrig visat startsnabbhet ännu. Alleyson lär nog köras i spets.
Avd 6. Flest segrar: : Yoggi Composite 8 st(varav 5 i monté) och Digital Archive 8 st, Högst seger%: (YOGGI COMPOSITE 38%).MICHELANGELO ÅS 35%
Spetsanalys: Snabbast från start är Like Lightning, Officer CD och Utter, Spetstipset till Like Lightning. Statistik spets: 8 gånger i ledningen har gett 5 segrar.
Avd 7. Flest segrar har Mr Vox 21 st, Högst seger%: Mr Vox 21%.
Spetsanalys: Mr Vox och Order by Keeper normalt snabbast ut, tråkiga spår gör att SCELLINO LUIS kan ha en chans att svara upp. Mest troligt ändå Mr Vox i ledning Statistik spets: 21 gånger i ledningen har gett 15 segrar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|