Ämne: Boost
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-13, 09:35   #23
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Det är en sak att tycka så Olle, en helt annan att påstå att inga kunskapsspelare använder matematiska system. Många av de jag känner som uppfyller dina kriterier med råge kör rakt ut på sina system, de tycker helt enkelt att det är roligare så och kittlar deras nerver mer. Att spela på det man tror på och enligt sin egen plan/agenda är enligt min mening vad kunskapsspelare gör. Vissa lyckas andra misslyckas....
Det finns omgångar när matematiska system kan vara det optimala, speciellt på streckspel som V4 och V5, men att på spel som V75 alltid betala exakt lika mycket för alla hästar i garderingslopp är enligt mig att inte spela på ett optimalt sätt om man både har kunskaper om hästar och spel och alltid läser på rejält när man ska spela.

Att spela reducerat kräver dock generellt mer arbete. Rankingen i garderingsloppen blir ju oerhört mycket viktigare. Det ska ju både vägas in spelvärde och hur stor vinstchans man bedömer hästarna har när man väljer vilka man ska betala mer och mindre för i dom loppen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat