Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-29, 20:01   #532
Luckystrike
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kanepi fick nervdaller och träffade aldrig rent i någon av sina chanser att vinna matchen dessvärre.

Min motivering på Pironkova har du ovan, har inte så mycket att göra med hur de spelade idag alls, utan mer att jag tycker bulgariskan har en väldigt gynnsam match-up på gräset helt enkelt. Bättre förstaserve, slår flackare och hårdare, behärskar slicade slag bättre, varierar sitt spel bättre, rör sig bättre och snabbare. Vad gäller stabiliteten så missar väl Pironkova nästan mer än Zvonareva egentligen, ryskan är känd för att missa väldigt lite i regel. Tror dock Pironkova kan få henne missa en del som sagt.

Tror helt klart Söderling har en chans mot Nadal, men avstår spel på den matchen. Nadal är Nadal och pga sin mentala styrka tycker jag han är befogad favorit i alla fall.

Wimbledon, imorgon, kl 14

Berdych - Federer 1 +5,5 game 1,83 @ pinnacle (6/10) + 1 5,50 @ Bwin (4/10)

Federer vann enkelt mot österrikaren Melzer, som aldrig kom upp i normal nivå, och framförallt serven stämde uselt stundtals. Federer spelar med ett otroligt självförtroende på centercourten i Wimbledon, och han har bara förlorat en match i turneringen sedan 2002 men jag tycker han ser ut att vara sämre än någonsin i år.

Ställs nu mot 24-årige tjecken Berdych, som har en ruskigt hård förstaserve i upp mot 230 km/h och även ett - när det stämmer - fantastiskt returspel. Berdych har ett ruskigt tryck i sin forehand framförallt, och har lärt sig lägga upp poängen mycket smartare än förr, vilket fört hans spel till en ny nivå.

Dessa båda spelare möttes i Miami i vintras där Berdych vann med 2-1 i set och 7-6 i avgörande, i en match som svängde fram och tillbaka. Federer slog också Berdych i Australian Open med 3-2 i set 2008, där tjecken hade 2-0 i set. Berdych slog Federer i OS 2004 också, då tjecken bara var 18 år gammal.

Förväntar mig en riktigt tuff och jämn match här, där nyckeln för Berdych är att få serven att stämma och satsa hårt på Federers andraservar, lyckas han med detta, menar jag han har en bra chans att ta detta. Tycker inte oddset bör vara över 5 i varje fall.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-29 klockan 22:32.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat