Ämne: V64 Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-16, 00:24   #1
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Jägersro

Imorgon är det Jägersro som gäller! Ludde plockar ut löftet Qahar Q.C som med all rätt blir megafavorit. Som tur var fick en del av de bättre hästarna dåliga startspår i de andra loppen så det ser iallafall inte för lätt ut på förhand. Har kollat på de tre inledande loppen än så länge.

V64-1:
Fastnade för tre hästar i första avdelningen. Börjar med 6 Elmer Gold som spurtade sylvasst på V75 senast vilket så klart noterades i protokollet för nästagångare. Vid ingången till sista sväng satt han sist invändigt och sen flög han fram när André Eklundh styrde ut i banan. Hade man varit påläst inför den starten hade man dock kollat upp vinsten i årsdebuten som också togs på ett imponerande sätt. Slog då av storfavoriten Folli sista biten i en speeduppgörelse med ett liknande lopp på rulle. Solklar förstahäst för min del med tanke på hur den sett efter uppehållet men till skillnad från de starterna blir den nog betrodd en hel del den här gången. Med all rätta förvisso men behöver fortfarande ett lopp på rulle för att leverera sin avslutning och då är han beroende av vad motståndarna gör, vilket jag inte gillar på hästar som är mycket spelade. Det ser dock ut att kunna bli hårt tempo. Trots allt en tänkbar spik/utgång.

Fortsätter med 1 Money Lloyd som är mer av ett skrälldrag. Känns dock som ett roligt sådant och hoppas han blir härligt bortglömd. Anledningen till att jag tror lite på honom är att han sett härligt taggad ut i de senaste starterna efter en månads vila i december. Därutöver är det de bra förutsättningar med innerspår då han är ruskigt startsnabb och kan välja taktik själv. Hittills i år har man valt att köra honom i ryggar och följaktligen har han också haft sparade krafter till slut i två av loppen. Det hade varit kul om man fick testa ledningen den här gången men Ludde lär väl tokladda med Alchemilla Rich trots att den sedvanligt slocknar 500 kvar med det upplägget.

Om det blir ett tredje streck hamnar det på 4 Thewayiam Ås som trots allt får sägas stå för klassen i loppet. En grundkapabel häst som har haft lite svårt att vinna men som var ute i Sprintermästaren i somras och normalt sätt ska räknas i ett sånt här gäng. Första starten i år ett frågetecken. Står troligtvis över 5 Remain Garbo och definitivt 9 Jarl af Solnäs där den förste troligen blir en av favoriterna men känns inte som han har samma form och dessutom missgynnas han nog av skoförbud. Jarl af Solnäs har inte sätt rolig ut, är bäst i främre träffen och även han barfota, förhoppningsvis blir han lite betrodd och därmed överspelad.

V64-2:
Babblat en del om första avdelningen nu så ska hålla mig kort om andra. 5 Qahar Q.C. är helt överlägsen och ska inte kunna förlora om fortsatt felfri och vid sunda vätskor. Gå in och kika på hans senaste vinster i lopparkivet om ni tror nåt annat, till och Ludde sa att han var "smått imponerad" i vinnarcirkeln efter loppet senast.

V64-3:
Den tredje avdelningen är intressant spelmässigt då de tre bästa hästarna har fått bakspår. Dessutom är det orutinerade ston det handlar om som ska ut och göra jobbet i spåren på Jägersro. Ingen av dem har heller någon särskild hårdhet att tala om, värför det blir rejäl gardering för min del här. Till att börja med tar vi så klart ändå med 10 Borups Orkide, 11 Diotima F. och 12 Gigi Follo.

Första hästen bakom för mig är Thomas Uhrbergs 6 Tooca som inte är helt oäven. Senast på V75 hade hon ingenting att hämta men näst senast var hon desto bättre med en fin upphämtning för Kevin Oscarsson där hon fullföljde fint till en sjätteplats efter en inledande startgalopp. Frågetecken för distansen ska dock sättas, minns att Uhrberg skrev ner chanserna senast just på grund av distansen. Sedan vill jag varna för en riktig susare i form av 3 Dreamgirl Hornline. Den här hästen har inte några större meriter med noll vinster på fjorton starter och 75 000 kr på kontot. Kollar man på de senaste starterna börjar man dock se lite förbättring och hästar under utveckling ska man alltid se upp för i lågklassiga lopp. Senast blev inte loppscenariot optimalt då hon fick backa sig sist, tyckte hon höll farten bra som trea på 14-tid för första gången.

En annan som ska med på kupongen är 9 Be Sweet som Peter Ingves kör. Hon var rätt blek i loppet senast bland annat men går man tillbaka och kollar lite som när Johnny körde henne för sex starter sedan så spurtade hon riktigt bra till en andraplats. Även 7 Hell Broke Luce som hade sparat senast och ser ut att vara under utveckling och 4 Ecupos Tova som gjorde en hygglig prestation senast åker med för att vara på den säkra sidan. Fyra lämnar jag dock utanför där 1 Top de Luxe och 2 Proud of My Face har fått en del tidiga streck på meriter som jag verkar ha missat. Skulle vara den förstnämnda isåfall som är kuskförstärkt, Malmqvist kuse tror jag inte håller hela vägen.

Det var mina tankar så här långt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), Zniper (+10), Fidus (+10), Wolfman (+7), DonDraper (+2), asgaya3141 (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat