Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-16, 09:40   #14
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag tror fortfarande inte att du är riktigt med på vad jag menar. Jag ifrågasätter absolut inte hästens skalle. Sättet han svarade ut Highspeed Call på sista biten för nån månad sen är helt fantastiskt om du minns det loppet, älskar hästar som har förmågan att sträcka på sig sådär. Jag ifrågasätter heller inte att han är oöm för positioner och kämpar ända in i mål, flertalet av loppen jag gick igenom gick han i dödens och han plocka ner Standout bland annat från den positionen. Svårt att förklara kanske, men vad jag menar är att man inte ska ta i honom för mycket för tidigt i loppen. Jag har fått för mig att en del hästar har den förmågan att de blir mer lyhörda till slut när de fått mindre kommandon under vägen, om du förstår vad jag menar. De gynnas sällan av såna aktioner som till exempel när Johnny sände iväg till dödens näst senast och istället för att plocka upp direkt först går upp och "känner" på ledaren (Ed You). De gillar inte när det blir "ryckigt" kört så att säga. Någon förstår säkert vad jag menar. Jag fick en feeling för att det kanske var det som spelade in i några av de loppen han har varit lite sämre (även om han ofta är jämn i sina prestationer, som du säger), men det är bara en teori som sagt.
Okej, bra att du förklarade. Möjligt att du har rätt till viss grad. Många hästar som inte gillar det men jag har inte noterat det i den omfattning med OTP att jag lagt extra vikt på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat