Springover går verkligen ifrån klarhet till klarhet. Senast var avslutningen om möjligt ännu bättre än vid andraplatserna på sistone, då han attackerat bakifrån?
Gav sig ifrån spets näst senast, möjligen sämre därifrån? Untersteiners vinnare var dock smällfin den dagen. (
Xlnt Conway Class, som sedan hamnat i regi Lövgren...)
Jag vill vurma lite för
5 Unity Knick. En häst som ser rent strålande ut för dagen.
Sent fritt näst senast och jagade för 2:a-platsen bakom en
King Sir Kir i toppslag. Kom loss för sent för att slå av
Scampi.
Senast blåste ekipaget till spets, men orkade inte hålla hela vägen.
Hästen är nu härdad efter flera starter i rad på V75. Segern borde komma ganska snart. Ett lopp i ryggar och lite överpace vore intressant. En fin modell som Christoffer tjatar på om i kuskintervjuerna såsom rejält kapabel. En kille som kör många klassdjur med bravur nuförtiden, så vet nog vad han pratar om?
6 Star Keeper väntar också på seger. Fick ge sig för ovan omnämnda Xlnt C. C. senast, vilket ej är någonting att säga om. Dessutom passerad av häst som gick vidare och vann på V75 förra omgången på Jägersro,
Mr Arkansas Rose.
3 Welcome lär bli helt bortglömd, men går bra tider och placerar sig fint för dagen. Långsökt långskott, som jag vill betala för. Hästen fick ett hopplöst lopp senast, men såg fortsatt fin ut.
Här vankas bra resa och känslan är att hästen kan storskrälla ifall de bästa kör på sig mjölksyra. Regelrätt stryk av Springover på Åby 18/11, men så lär de spelas till helt olika procent också!
Hästen ger intryck av att kunna skjuta till bra i de flesta sällskap med optimal resa, relativt speedig sort med helt rätt inställning till jobbet. En häst som vill avgöra i slutfasen.
Vid en vinst på Halmstad förra året i förra regin, minns jag en kanoninsats ifrån ledningen, så vem vet vad som väntar?
4 streck för min del.
9,10,11 står bakspår, så jag lämnar dessa idag. De är nog kapabla att blanda sig in i leken? Jag bestämde mig snabbt för att gå på framspår i det här loppet, rätt eller fel?
12 The Great Elkär är en personlig favorit, men motstånd och läge känns övermäktigt.