Ämne: Boost
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-16, 10:35   #83
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror till att börja med att snittspelaren med 600 rader sätter sjuan mer sällan än tre gånger per år. Kanske en spelare som lägger 300kr i veckan på ett andelsspel med tio andelar kan hoppas att sätta sjuan tre gånger om året.

Å andra sidan får man ju 100 gånger pengarna om man har fem och sex rätt och rätt boostnummer, det torde minska förlusterna lite under dessa 333 år eller 500 år eller vad det nu tar. Och har man sedan 1, 2 eller 3 rätt på Boostnumret så får man ju ett litet tröstpris också.

Som med alla andra lotterier så är sannolikheten att vinna stort ganska så usel, men de som spelar detta gör det inte i akt och mening att de är kalkylerande spelare. De gör det för att det ger dem lite spänning i livet. Det är som att köpa en god ost, en chokladkaka, en cigarr eller kanske en välhängd entrécôte. Det är drömmen om den stora vinsten man köper.

Det är ju inte 7-rättsboosten i sig Boostspelaren tar in merparten av pengarna på, visst, inräknat effekten på antalet 6or och 5or så ja ok, men spelar man på det viset att man får 7 rätt 3 ggr per år spelar man antingen stora system eller, i normalfallet, alltför favoritbetonat vilket medför att man läcker pengar på infrusna 5-rättspotter.

Vet inte om jag räknar rätt (och sedan varierar ju skickligheten hos spelare enormt på just hästar) men "uselt" är relativt, jag får det till att tex Lotto är sämre för en spelare som spelar någorlunda (Boost-)optimalt.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat