Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-16, 10:52   #54
jocklon

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nästan alla andra idrotter där det förekommer spel, har problem med fixade resultat. Sverige är inget undantag. När man då riggar upp det så här öppnar det verkligen för spelstötar. Ärligt talat, de flesta av dem som vann i söndags skulle haft ganska svårt för att tacka nej till 50.000kr kontant i ett kuvert mot att man startgalopperade eller på annat sätt körde bort sig.
Självklart är det så. Men det är ingen människa som är dum nog att muta någon med 50 lax för att det ska försvinna EN häst från segerstriden. (Om det inte rör sig om skiljeheatet i Åbys stora pris, och då räcker det nog inte med 50 lax
Det kan aldrig vara värt att muta ngn med den summan i ett travlopp annars. Dels för att den man lirar på istället aldrig garantera en bra prestation och dels för att man inte kan vinna så mkt pengar på det.
Enda som kan generera bra med återbäring är ju streckspelen och där är det många andra lopp som ska lösas efter att du har fått spräckt just den bort-mutade favoriten. Vad gäller vinnarsspelet så kan du inte lägga in så stora pengar på någon spelsajt som gör att det skulle vara värt att muta bort ngn häst. Enda stället du kan lägga in en stor summa pengar är ju på ATG och då finns det ju inget odds kvar att spela på.
Jag skulle säga att svensk travsport är det i särklass ärligaste av allt som man kan betta på över huvudtaget! Just därför det är så roligt och känns som man spelar på rättvisa villkor!
Självklart finns det mkt stallkörningar, bortkörningar, preparekörningar, kuskar/tränare som kör för att komma 2a eller 3a ist för att vinna för att vara kvar i nuvarande klass & tvivelaktiga diskningar och mkt annat. Men mutor för att hästar ska göra bort sig tror jag inte existerar faktiskt. Och jämför man mot alla andra sporter som det omsätts lite pengar på så tror jag travsporten är den helt klart renaste av dom alla!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat