Citat:
Ursprungligen postat av dado
vad tycker du om Springover som spik idag? Tycker avd 4 ser svårt ut eller???
|
Ja, fjärde avdelningen ser svår ut. Just nu har jag streck för 1, 7, 9 och 10 i det loppet, kanske tar med 3:an också trots allt.
V64-4:
10 Groult är förstahästen och klarar av tuffa loppscenarion, men han är klar favorit i nuläget med en orutinerad kusk och dåligt spår. Given att gå emot för min del.
1 Atmosfär Hornline tycker jag absolut att man ska ha med och han gjorde det bra vid vinsten senast. Tappar förvisso från start men får iallafall inte upp en sämre kusk till skillnad från andra och tål att göra en del jobb. Man ska ha i åtanke att banorna i Danmark är betydligt långsammare när man kollar på tiderna.
9 Sounds Good har nog behövt lite vila och ska räknas om han kommer ut i bra författning.
7 Navigator Face har inte startat på nio månader men ska bli intressant att se i regi Uhrberg nu. Har en del grundstyrka och vann på ett bra sätt vid senaste vinsten till exempel. Har inte bestämt mig än om jag ska strecka 3 Salma Silvio som ser ut att få en del streck. Tycker hon har varit överstreckad tidigare i många av hennes lopp och blir säkert inget undantag här. Känslan är dessutom att lång distans borde vara en stor nackdel. Lyssnar lite på vad Malmqvist säger här, om hon är väl förberedd åker hon nog med som ett femtestreck med tanke på att motståndet inte är allt för skrämmande. 8 Greve Montechristo är inte så tokig om man letar vidare efter skrällar. Gått montékval och gör årsdebut nu, blir att lyssna lite på tränaren här också. Möjligtvis 6 Pacificator också, men då ska han ha ryckt upp sig jämfört med de senaste starterna. Jag lämnar han utanför.
Femte avdelningen har Fidus skrivit bra om. Jag spikar inte 2 Springover även om han är tidig. Gillar inte att hålla Jocke Lövgren i handen när man måste lita på att han ger hästen rätt resa. Jag vill nämna 12 The Great Elkär som Fidus också nämner i förbifarten, jag tror däremot inte att motståndet behöver vara övermäktigt. Loppet senast blev helt fel så den nollan lägger jag inte så stor vikt vid, näst senast var han fastlåst på Jägersro så samma där. För tre starter varnade jag för honom i ett stayerlopp på Charlottenlund, då blev han tvåa bakom Rapide de Pommeau och hade möjligtvis kunnat utmana om kusken varit lite mer vaken. Idag kan han få rygg på mycket kapabla hästar på slutrundan och således kan resan bli helt rätt trots spår 12. Ett av dagens roligaste skrällbud om vi kan få honom till 1 %!