Citat:
Ursprungligen postat av dado
vem är bästa spik idag enligt dig? 
|
Bästa spik är ju ett vanskligt uttryck...
Qahar ska vara helt klar, men galopphistorik. (Bara Min gör ett fint intryck för dagen. Stall i form!)
Jag tror mycket på
Diotima F.
Vid andraplatserna på slutet har det blivit stryk mot vad jag anser är bra hästar för det här sällskapet.
Jag har svårt för Borups Orkide. Kapabelt intryck, men det fungerar sällan. De övriga tror jag är sämre hästar helt enkelt.
Smaragd måste ha bra chans på sin form och hur den sett ut vid vinsterna på slutet, men gardering ligger på lut för min del.
Sounds Good ser ut att bli tredjehandare. Hästen var fin vid segrar mot klart dugliga djur. En jag funderar att gå på. Får se vad kuskintervjuerna har att bidra med där. Spelintressant! Skor på har funkat förr.
En spik helt utanför ramarna kan vara en häst jag länge inte ens tänkte strecka idag, men som helt ospelad blir det annorlunda.
9 Countdown spurtade jämnbra med Star Keeper på Åby nyligen. Hästen verkar ha tagit ett steg framåt i nya regin, upplever jag det som. Knappast framtidshästen i loppet, men klart duglig för sin klass.
Bet i vasst i avslutningen senast. Helt i min smak till 2%. Emellanåt ska även storskrällar spikas. Hästen verkade bättre än någonsin sist.
Sådär, ett urval gällande spiktankar.