Ämne: Svenska spel
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-20, 13:21   #39
mirran2
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...l-gamla-siten/


Spoiler:
Den gamla sidan var egentligen också dålig, men ska man göra en förändring så skall det ju bli bättre. Marathonbet, som den föregående talaren nämnde, har onekligen värdens bästa site, den går otroligt fort att ladda in och är mycket enkel att navigera på, förmodligen så kostar det dessutom mindre att utveckla och driva en sådan sida.

Sett ur ett perspektiv kring ert så kallade "spelansvar" så är det dessutom rent av åt helvete att ni har flashat upp sidan, det om något triggar ju mer impulser hos spelberoende jämfört med en "tråkig" sida utan flash och annan dynga. En icke-statsdyrkare skulle ju nästan kunna drista sig till att tro att ni vill locka fler människor att spela hos er, men så kan det väl inte vara?

Faktum är att snacket om spelansvar endast är rent svammel som används som en förevändning för att ha kvar monopolet. Ni har t ex limiter på 1000kr för singelspel per objekt och dag, men samtidigt en limit på 2000kr för dubblar och kanske ännu högre för tripplar(har ingen aning då jag inte spelar tripplar). Genom detta så uppmuntrar ni ju till ett mer vårdslöst, aggressivt och variansfyllt spelande. Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning.

Det skall dock tilläggas att jag också stödjer spelmonopolet, mest för att det tack vare internet och EU innebär att vi svenskar i praktiken kan spela på en helt avreglerad spelmarknad. Ett licenssystem skulle göra att vi inte längre har tillgång till bolag med en utbetalning på 98%.

Jag gillar dessutom Svenska spel eftersom att det troligtvis är världens mest inkompetenta spelbolag. Alla de olika typer av skandaler och klanterier som ni har varit inblandade i genom åren hade förmodligen totalt raderat förtroendet hos kunderna om ni varit ett privatägt spelbolag. Samtidigt så slås man återkommande av den totala inkompetensen som genomsyrar både ert kundbemötande och oddssättande. Jag misstänker nästan att ni har något program där ni anställer folk från FAS3 som dessutom inte har någon som helst erfarenhet eller kunskap om spelbranschen. Hur som helst så skulle världen bli lite tråkigare om Svenska spel försvann.

In och klaga ni också.
Det finns, enligt min mening, en hel del brister i den nya sajten jämfört med den gamla, gissningsvis åtminstone delvis för att de som designat den inte har tillräckligt med insikt i hur seriösa spelare faktiskt använder den.

Om man nu har som mål att få till en förbättring på dessa punkter, tror du inte att det bästa sättet är att konkret och pedagogiskt peka på de brister som finns, och hur och varför de borde åtgärdas?

Tror du inte att om man spammar forumet med invektiv och allmänna klagomål på Svenska Spel som inte på något sätt har med den nya sajten och dess brister i förhållande till den gamla att göra, att det då finns risk att konkreta klagomål och synpunkter på brister i den nya sajten kommer försvinna i allt brus?

Jag håller med Slurf, in på forumet och skriv vad som är dåligt med nya sajten, varför det är dåligt och hur det kan förbättras. Om tillräckligt många framför samma sak kanske det får effekt.

Men tänk på att chansen till framgång förmodligen är mycket större om man håller sig till saken, är så konkret som möjligt och inte blandar in allehanda andra (berättigade eller oberättigade) synpunkter på Svenska Spel så det egentliga budskapet går förlorat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 13:38.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat