Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt.
Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar.
High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.
Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.
Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)
Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.
Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (
Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)
Nog om detta gällande min åsikt i frågan.
Mitt Lås till helgen:
Det får bli Untersteiner-duon i klass I, avd 6.
Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.