Hur har PU snurrat till 1 Emil B Boko? Jag tycker den hade kunnat vara lite intressant mot Toddler om han fått snurr på hästen. Anade viss talang tidigt i karriären och detta tränarbyte är högintressant!
5 Dual Ignitors i samma lopp har jag jagat, vet inte riktigt om jag vill släppa honom helt. Där finns talang men också problem, vi får se.
Syn säger jag på 3 Handsome Knight. Lär bli favorit men jag köper det inte fullt ut. Jag tror hästen är bäst på rulle, har i alla fall gått bäst så på slutet på Jägers, men här ges inte möjligheten till att gå på det sättet igen. Han måste ladda mot spets för att inte ge bort loppet till Super Photogenic, och det vankas intensiv spetskörning. Ken Ecce är nog sugen på rygg ledaren och Kim brukar inte ge sig i första taget, så det finns risk för att det går rejält undan.
Handsome Knight tyckte jag dessutom inte var särskilt imponerande när han gick i spets på Jägersro näst senast, och inte heller för några starter sedan på Åby. Nä, jag lyfter fram en helt annan. 9 Orion Tilly är nykastrerad, duger i gänget och kommer från ett riktigt formstall. Skor tror jag inte gör någon större skillnad, PU's alla "barfotahästar" har gått lysande med den balansen hela vintern. Här blir det bra position då han ryggar Ray Ban som är startsnabb och sen blåser han rubbet när det vankas upplopp! Spurtstark som tusan och trötta ben på de två där framme sista 200 gör att Peter kan höja högerhanden efter målgång.
Tooca är förstahäst på den klara spetschansen men lite för blöt till slut för att jag ska vara helt övertygad. Vi får se hur vi behandlar henne. 6 Salma Silvio är klassen i gänget.
Omgångens bästa spik är 5 Nelle Atticus Jake som jag tror stenhårt på i sista. Ner i klass rejält och har en fantastiskt fin uppgift. Money Lloyd spetsar och det är bara att hänga med i spetskörningen så får Stefan ta över. Väl där ska han ha krafter kvar till slut för att hålla undan även om det finns några bra emot.
Har vinstchans även från andra positioner då hästen är riktigt bra för klassen men ökar chansen avsevärt om Stefan bara gör det han ska göra och skickar framåt och tar över från ML.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|