Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.
|
Gammal vana. Får jag inte lov till att ventilera en trevlig Guld inför lördagens huvudspel så saknas någonting liksom. Tillhör ju vanligtvis, både analysmässigt och sportsligt, helgens höjdpunkter.
Ja, det borde vara dags att köra Edward Ale i spets nu då det vankas kort. Edward har ju fått ett antal lopp innanför västen och borde vara redo att tävlas med fullt ut.
Tveksamt om han når spetsen dock. Häst 1 eller 2 kanske vill löpa linan fullt ut och testa i front? De kan båda öppna riktigt bra.
Det är nog lika troligt att nå topp 2-3 ifrån front i det här gänget, som det är vid valet att släppa? Vid ledning har du dessutom fördelen av att kunna rinna undan ifall det krånglar bland bakomvarande ekipage. Jag hoppas det tävlas rejält!
Definitiva spiken för min del:
Jag tror väldigt mycket på spets och slut för formstarka
3 Fleetfoot Hanover i stoeliten. Den hästen är svårpasserad, inte minst när formen är på topp. Jag tycker hästen visat prov på härlig stridsmoral de senaste starterna dessutom, så det här borde inte gå fel!