Ämne: V64 Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-23, 13:16   #6
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Det är inte ofta man ägnar lunchen åt att kika på montélopp i lopparkivet men så blev det idag. Måste erkänna att jag har blivit smått förtjust i montédisciplinen, började med det grymma loppet med massa fransmän som kördes under Elitloppshelgen. Så klart mycket roligare när topphästar är med, men är inte helt fel på V64 (ibland!) så man får lite omväxling från de vanliga sulkyloppen. Två lopp om året på V86 kommer inte bli någon katastrof heller även om många vill få det att framstå så.

V64-2:
Jag vill helt klart fälla favoriten 2 Chipping som har blivit oproportionerligt stor favorit, just nu på 61 %! Verkar som att många vill ta den enkla lösningen när det är montélopp. Chipping har förvisso varit bäst under vintern av de mest betrodda tilläggshästarna som mött varandra en hel del, men i grunden är de rätt så jämna. Gjorde en stark upphämtning efter galopp i senaste starten, men samtidigt inget som man ska utläsa för mycket av. 5 Vincero Silvio och 11 Red Shrew tillhör också de som är etablerade i montégrenen och givna på kupongen. Lite intressant att den förstnämnda var storfavorit (1,50) mot dagens favorit (15,00) så sent som i höstas, det svänger snabbt! 2 Giuliani som dado undrar om är klar andrahandare och kanske lite överstreckad så inget drag direkt men borde ha en hyfsad chans ändå med 20 meters försprång och perfekt utgångsläge. Gick 16,9 på distansen senast vilket borde stå sig rätt så bra här men beror lite på hur konkurrenterna prickar starten.

Det ska nämnas att fyra nämnda som även är de mest betrodda också har de fyra bästa ryttarna vilket brukar vara viktigt. Jag vill ändå plocka med två skrällar från andra sidan sundet. Absolut roligast är 4 Mr Fax, som streckas till 1,51 % i nuläget! Han har bara gjort två montéstarter vilka båda resulterat i galopp men intrycket på Jägersro senast var ändå gott. Tappade 60-70 meter i starten då och fullföljde bra till slut längre bak i kön, såg ut att ha en del sparat också. Problemet är att han inte satt en fot rätt i någon av starterna och det blir ny ryttare för tredje gången i rad. Går han iväg tror jag att han ska räknas! Plockar även med 6 Roy som också gjort två starter med två galopper i montédisciplinen. I debuten på Jägersro galopperade han på upploppet när ryttaren var på honom lite och gick då miste om ett tredje-, fjärdepris och en 16-tid över medeldistans vilket står sig rätt så bra även här. Min känsla är att han borde duga kapacitetsmässigt om han funkar i monté. Funderade en del på 12 Sound of Matchtown och 14 Victorious Pine som också duger om de funkar i monté men lämnar de utanför då de står med dåliga lägen. Lite rädd för den förstnämnda faktiskt, får se om man kan få en intervju med Anja Frick kanske.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat