Dagens lågprocentare i mina garderingslopp:
Avd 1:
4 Janne Sisu (1%) kommer sitta långt fram med startposition ifrån framvolten. Hästen har stått för
flertalet "tunga" avslutningar. Lär kunna bli hotfull ifall motståndarna visar sig sega i slutfasen. En titt i arkivet rekommenderas!
9 Chip Dealer (9%) var ej direkt bra sist. Visat fin fart i förra regin. Jag tror hästen har mer att hämta i dagens regi
(Halvskräll. Värd ett omnämnande.)
11 High Bridge (2%) har faktiskt mött riktigt bra hästar. Går ordentligt ner i klass.
Högintressant som i princip ospelad. Besegrade bland annat dagens lunchfavorit
Boys Going In i Köpenhamn i större lopp, utan att vinna.
Sto-SM vinnaren
Jumble Ås gick undan ifrån ledningen senast, förstås. Gången innan hette vinnaren
Obi-Wan.
Sådana motståndare är naturligtvis övermakten för samtliga hästar i dagens fält!
Tränare Tobias J tror att det kan bli ett spännade slutvarv...
Avd 6:
1 Peridot (2%) får H-O upp i sulkyn igen. En stor pålle som lägger rejält med mark under sig. Jag tror kusken idag kan få mer fart på hästen än kusken i förra starten. Avgjorde tilltalande vid vinsten. Endast bra hästar framför sig senast. Love You:are!
5 Hot Prince (2%) är också en stor sort som tar sig fram med rejäla kliv i slutfasen. Kan vara en fördel till slut mot stumma konkurrenter?
9 Guinness Rousse (0,26 %) visade senast tendenser till att kunna skapa stort värde för vakna streckspelare i närtid. Ras i kuponghögen?
Avd 8:
6 Vicky Corner (2%)är en god avslutare. Tål att långspurta.
9 Bear Dream (5% )är en god avslutare.
Dagens avslag: 1 Twilight Eyes lär inte vinna ens om kusken fortsätter piska på i samma anda över upploppet som senast!