Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-25, 12:30   #43
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.
Min känsla är att Celebreighter inte får överta bäst ekipaget vill.
Marc lägger knappast några fingrar emellan om han kan hålla sig före i starten. Vad vill Kevin ifall han får spetskänning tidigt? Knappast släppa vågar jag påstå.

Nä, jag tror på tävlande i det här stoloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Smaken är ju som baken...delad, men om du ska dra fram en massa statistik så känns det mer som att du stjälper än hjälper ditt argument

Henriette Larsen
Start--1------2-----3-----%----Inkört
107---17-----10----11---16----599 350
Tkr/lopp: 5,6

Adrian Kolgjini
Start--1------2-----3-----%----Inkört
369---44-----27----31---12----8 387 101
Tkr/lopp: 22,7

Visst har hon en bra segerprocent men har endast 2 rikstoto-starter i bagaget medans Adrian som 23-åring redan är en välbekant V75-kusk.

Tycker absolut inte att Henriette är dålig men att jämföra med Adrian som för övrigt slår sin farsa med hästlängder är lite väl fantasifullt!

Kuskarna deltar ju i samma lopp, så en jämförelse vill till för att kunna analysera.

Båda två brukar förvalta sina styrningar väl. Adrian har ju en helt annan rutin och har fått chansen på helt annan nivå. Han ska ha tjänat 10 ggr så mycket, då han kört om de pengarna också. Det ska sägas att han verkligen har fått till det i storloppen! Det är en sak få lyckas med.

Adrian lär fortsätta ha det väl förspänt med goa, fina styrningar framöver.
Frågan är hur länge Henriette matas med fina uppsittningar av Peter?

Sista året har Adrian ofta tagit vara på sina fina chanser i både storlopp och på V75. Tidigare fick han höra att han ej kunde vinna på V75.

Att sända Buzz Mearas till ledningen känns inte som svårt rent kuskmässigt.
Att ha hästar likt Mosaic Face och El Mago Pellini som mosar toppmotstånd ifrån dödens är tacksamt för att kunna köra in stora pengar.

Det ska utföras så det är bra gjort. Känslan är dock att fler av de bästa lärlingarna kunnat lyckas lika ofta, bara de hittat uppsittningarna.

Johan U och Kenneth H väntade, som lärlingar, bra länge på att få chansen i storlopp. De har sedan tagit den. Det är min åsikt efter flera vunna årgångslopp.

Oskar J förtjänar chansen på bra hästar i storlopp. Killen kör som en gud!

Nu svävade jag bort ifrån Henriette vs Adrian. Jag tror kusken med bästa hästen vinner 9ggr av 10 mellan dessa. Frågan är då vem som har häst nog?

Analys av favoriten:

Det har varit märkliga lopp som C vunnit på slutet. Örjan fick ett jätteförsprång och vann enkelt.

Sedan var det ett svagt gäng, förutom Joy Ribb. Örjan löste en bra resa och Joy kördes alldeles för sent. Hur bra var C:s insats egentligen? Tål hästen rejäl press under ett lopp? Det jag vet är att Untersteiners hästar går hela vägen även när det tävlas en lång stund under loppets gång. Där har Celebreightr allt att bevisa, enligt mig. Lugnt tempo eller smörresor har varit framgångsrikt enligt arkivet.
Jag bortser ifrån när Örjan höll hov ifrån spets, då det var ett sådant märkligt lopp. Där var ju C fin att skåda där framme!

Steady Brodda har slagit Jessica Highness, vilket Celebreightr misslyckades med.
Nä, som storfavorit måste C bevisa sig duga vid tävlande i hårt tempo häst mot häst.
En dålig storfavorit är mitt omdöme inför!

Carro´s Girl till 5% är mitt förstastreck. Många starter säger att hästen skaffat sig hårdhet och arkivet avslöjar många riktigt fina insatser. Johan låter uppåt. Given!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat