Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-26, 20:20   #399
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

2016-02-27 20:00Deltävling 4 - GävleMartin Stenmarck vs Att komma sist 1 FT 2 2.600

Dags för sista delfinalen i Gävle imorgon och det kommer ett spel även här.

Det är en ganska knepig omgång måste jag medge. Det enda som är säkert är att Molly Sandén kommer gå till final. Men vem som gör henne sällskap dit och vilka två som går till Andra Chansen känns hur vidöppet som helst.

Dolly Style funkar hos kidsen. Eclipse går hem hos alla hårdrockare (som faktiskt tittar på Mellon med tanke på att denna genre brukar klara sig till final...) och männen som tvingas titta på spektaklet av sina respektive. Panetoz går också hem hos de yngre. Och så har vi Frans "Ingen kickar fotboll som han, Zlatan". Den är lite svårplacerad.

Slutligen har vi veteranerna Linda Bengtzing och Martin Stenmarck.
Fröken Bengtzing har förgyllt Mellon med sin glada schlager men det har inte blivit bättre med åren. Och i år kommer hon med något som känns lite mer mellanmjölk än vanligt (även om vissa hävdar att det är ett framgångsrecept i nutidens Mello).

Och så slutligen. Martin Stenmarck. Jag är ledsen Martin men jag ser ingen annat än att du får jumboplatsen imorgon. Det är tråkigt. Du kan bättre än såhär. Och vi har ju sett nu att det är de etablerade artisterna som folk tröttnat på. De hamnar helt enkelt i botten.

Så därför blev jag förvånad över att Martin gav 2.60 i odds. Möjligen finns det högre. Sambon instämmer och därför blir det en liten TV-peng. Konkurrent? Linda Bengtzing.

Och jag ska ge mig på att tippa hela startfältet, utan att för den sakens skull lägga ett spel:

Till Final
Molly Sandén
Eclipse

Andra Chansen
Dolly Style
Panetoz

5. Frans
6. Linda Bengtzing
7. Martin Stenmarck

Nu behöver ni inte titta imorgon. Ni vet ju hur det slutar...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat