Som vanligt intressant att läsa dina analyser Doob. Och med den form du haft känns det minst sagt oroande att inte är överens i så många fall. Mina tankar:
1: Här är vi helt överens. 5,6 känns starkt. 9 känns värst emot men känns överstreckad med Persson från det här läget. Jag gillar ju även 11 och Örjan upp är lurigt. Men den måste stå för hårt inne här. Lugauer från bakspår tror jag inte på även om hästen är bra och 3 känns inte allt som rätt favorit.
2: Står fast vid min första tanke att Helga Palema är solklar förstahäst. Tyvärr lyftes den även i Björnkollen. Har dock stor respekt för 11 och vid större gardering 2, 7 och 13 som det skriks om på många ställen (Vass eller Kass, TT). Lutar dock åt spik på Helga.
3: Håller med om att det lockar att gardera även om det mesta talar för favoriten. Men som 5 sett ut känns den jobbigt att lämna utanför. Och 4 är kanske en bättre häst än favoriten. Sen fortsätter jag att jaga 9 som skräller förr eller senare. Tackar också för skrällbudet 7, känns som en typisk Örjan-skräll som ingen pratar om.
4: Alla är överens om att 3 vinner felfri men också att den knappast står på benen. Om man tror att 8 är solkar andrahäst så kunde det vara en chansspik. Men lutar åt att fylla på med 1,10 och kanske 12. Då borde det vara heltäckt.
5: Känns som en tveksam favorit, 4-årigt sto mot äldre valacker. 5 intressant med Örjan och mitt förstastreck. 1 känns också spännande och frågan är om den har någon möjlighet att ta spets. Risk dock att Takter tokkör tills hans får spets isf. Då vinner Örjan? Men 2 och 6 bör nog också med. 12 är tokskrällen och 10 känns också som bra värde. Dagens svåraste lopp tycker jag men det sunda kanske är strecka de på framspår med chans.
6: Också svårt och också en mkt tveksam favorit även om hästen är bra. I min värld är 4 och 7 solklara förstasteck och ett tänkbart lås. Håller dock med om 8 är intressant från bra smygläge om det går för fort. Har också en underlig känsla att Crebas ställt i ordning och att hästen kan vara ruggig i morgon. Och Montana Crown känns väl lite spelad.
7: Här är jag inte alls överens. För Shogun D.K. är klar förstahäst för mig nu när banan bör bli bra. Vill dock gardera med 5 och 9 som känns klart spännande med Goop. EV ytterligare streck hamnar på 3 och möjligen 1. Tror inte ngt på favoriten. Den här gången heller..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: doob (+5), Fidus (+5)
|