Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-28, 11:09   #19
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
viktigt att hålla koll på värmningen vad det gäller Folli som har problem med fräschören. Är hästen iordning så är det dags för Persson att vinna v75 igen. Han är snabb från start o har en jäkla skalle vilket gör att Jennifer får svårt att ta en längd. Livalicous Lindy har inte startat på ett tag heller och jag tror inte Jennifer vill köra ihjäl henne direkt här om hon märker att det kommer kosta att ta en längd. Distansen är rätt för Folli och han bör hålla ihop aktionen om han är iordning över aktuell distans. %en är för låg här i förhållande till vinstchans enligt mig
Medhåll och mothugg. Ditt resonemang duger gott och absolut spikvärd. Fullt rimlig segrare, som ej är överdrivet spelad.

Jag är inte säker på att värmningen avslöjar så mycket. Hästen var nog full av spurtkraft senast, men kan ej gå för fullt över upploppet.
Folli bryter ner och "vill" utanför bangränsen då. Därför kan Fredrik inte köra för fullt med maximal fart till slut.
Det är hur jag tyder reprisen i lopparkivet iallafall. Sårbar!

Kan vara svårt tyda i en värmning att hästen ska börja på att bryta ner i slutet av loppet. Fredrik uttalar sig i Ronden att hästen värmde bättre än tidigare senast, så väldigt lite avslöjades inför den starten.

Jag tror 2 Folli bara är bäst här om ekipaget hamnar i dödens!

Jag funderar på att ha med 9 Quel Bourbon till 5%. Den kusen har spurtkrutet torrt för tillfället! En av hästarna som kan dra bra fördel av att Folli börjar på att "söka sig ur banan" i slutfasen. Kanske lite för tufft emot idag, men lite spelad också.

10 Vacqueras (7%) känns som en häst missgynnad av distansen? Härligt kliv i den här kusen och på kuskbytet måste jag prova i ett inte allt för starkt fält.

Korkat åka på spetsbud nr 2 när man ändå garderar. 3 Livacious Lindy blandar och ger. Ingen känsla för denna idag, men spets är spets!

Det finns fler bud, men jag testar med fyra hästar idag. Svenskt stål är väl ändå starkast?

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat