Tipsfunderingar:
5 Myrica Gale är troligen bra nog för det här gänget. Konstig stil och hur är det med fräschören?
En häst jag jagar är
Telegram Sam, Jag skulle ha spikat den här.(Den var väl topp 4 på Åbys dd senast?)
10 Doutje (2%) utmanade TS vid dennes vinst på Åby. Senast såg det sparat ut vid sent fritt. Jag streckar!
6 Dats Madame(3%) blev dragen bakåt senast i skralt gäng. Hästen visar fart och känns rolig. Ny kusk i M. Jakobsson och jag vill se vad den duger till efter bra resa här. Flera avslutningar vittnar om att den är vinstduglig i nuvarande klass. (
Likadant som inför senaste starten, så rekommenderar jag en titt i lopparkivet på Axevallastarterna 1/12 och ännu mer 15/12. 
)
11 Rosy Lor(4%) är en häst jag garderar vidare med. Visat prov på fart, men samtidigt gjort flera släta figurer på sistone. Den vill jag syna ett tag till. Galopp senast gav ingen värdemätare.
Capone spikar Barack Boko.
Jag kontrar med
8 Neo Neon. Sämre ibland, men ännu oftare bra fast samtidigt hopplöst illa på det. Bjuder på tunga avslutningar gång efter annan och mot rätt motstånd ska det väl kunna bita hyggligt effektivt till 0,98%, som näst minst streckad? Ronden rankar 4 ifrån slutet. En spik utanför ramarna greppar jag efter denna kväll.
Två andra hästar jag vill framhålla idag är:
10 Paradiziac (1%), som visade form senast. Helt bortglömd och klart duglig. För de som vill fälla dagens största är den ett tidigt bud, då helt ospelad! Petter passar bra i sulkyn. 6 Croque ramlade väl undan senast räddad av linjen? Ska den verkligen vara mer streckad? Nja, knappt på läget i så fall.
4 Chippen Ås (10%) i sista. En häst med bra fart till slut. Oftast blir det galopp. Senast gick det inte att få grepp på fine Nepals Dandy. Jag tror på bra chans här. (
Jormas styrning var fin senast också, given strecka på sådan insats.)
Nä, nu tog kaffet slut!