Vädermässigt har det legat på -2 till -3 den senaste veckan. Det har i princip slutat snöa efter ca 3-4cm nederbörd. Ligger strax över nollan vilket borde innebära något tung bana.
Medioker (för att inte säga dålig) 64a rent sportsligt men det finns spelvärde att hämta. Mycket hänger ju såklart på JOPs (blivande!?) kallblodsäss. Jag gör ett försök att fälla då den är 5 år och relativt otävlad. 25 mil i transporten hoppas jag också sätter sina spår
Avd1. Jag blir förvånad om Dashing Kimberley fortsätter att vara favorit. Den platsar definitivt inte på rank 1-5 för min del då hon bara är 4år och möter äldre h och v. Framförallt är det den gröna kusken som fäller avgörandet för egen del.
9,4,10,8 Se upp med
Trevino Volo
Avd2. Förstår inte att Västerbo Cayenne kan vara favorit i nuläget. Drömresa senast med en rökare ute i spåren. Men det scenariot finns inte ikväll.. Kan vara spets och slut på Redéns
Floyd P Boko men
Berlioz måste med för egen del. En riktig rensare kan
Tobago Bay vara. Claes lite uppåt där.
1,6
Avd3. Monté lopp som bör stå mellan 11 och 14 i första hand. Jag kommer att spika en av dom om inget händer.
Avd4. Som sagt.. Jag försöker fälla
Skummis med i första hand
Björs Viking och
Guli Glöd.
3,13,14
Avd5. Här kommer omgångens drag i
Silk Launcher. Tror inte att Olle släpper någon förbi sig och då är det hyfsat läge på spets och slut där. Galopp emot!
6
Avd6.
Ljusterös Kiss kan rinna undan men Witasp verkar ha fått snurr på
Diamond Of Ace. Med vettig resa kommer han fort.
Kemas Barolo kan bli farlig om 20m volten inte hinner ikapp.
3,14,4
Där har ni min grundplåt.
Lycka till!