Ämne: v64 Gävle
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-06, 11:06   #5
dado

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Rejält speedig sort som kan slå av de flesta. Gynnas av litet fält.
Klart roligt beslut att gå på den, att gå emot "dagens största"!

Jag gillar storfavoriten som häst väldigt mycket, men spelmässigt är ditt val fullt rimligt. Redan i år har favoriten kommit tvåa flera gånger, men ändå spelad till alldeles för höga 75%. Den procenten är spelmässigt alltid för hög i min bok. Det går ju att spika andra hästar, alltid.

Jag är feg och garderar.

Jag ska kanske spika 7 Vernin Starlight, som såg gudomlig ut senast.
Ekipaget har vunnit spårtrappan, då de värsta motbuden hamnat på bakspår. Det är bara för Uffe att resolut köra fram och ta tag i taktpinnen, så ska det vara bra chans.
Lite väl hög % på en häst som det ofta strular runt, men inga 75% iallafall.
9 Wojtyla Gene:s spurt nyligen sitter förstås fastetsad i minnet...
13 Caddie Hit är en klasshäst i det här gänget!

Bland kallbloden tänker jag inte låta Mats Jonsson lura mig igen med 5 Harnsta Tula. Vann den inte väldigt enkelt senast, för enkelt?
Ove A är alltid given med ett dugligt kallblod, nu 11 Björli Mai. I övrigt vet jag inte hur jag ska se på loppet.

På dubbeln kommer 8 Boy Hornline ut på kort distans igen. Intrycket näst senast var magiskt och det är generalfel att inte ta med till nuvarande %!
Vad ni än gjort i helgen, så låt inte spriten ta så illa!

I avslutningen hoppas jag att Kaj kommer farandes i slutfasen. 14 Spitcam Jubb(2%) har riktigt bra bästaprestationer på sitt CV.
Hästen har gått illa på usla, tunga och blöta banor under inledningen av året. Senast var det bättre underlag och hästen annonserade att formen är på plats. Det är väl få mer grundkapabla till start i det här gänget och hur är deras form?

Jag önskar lycka till med rolig spik!

vad tror du om avd 2 tänkte chansspika 8 eller?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat