Det luktar lite jackpot på förhand. Chansar bort några betrodda och går på (lågt) femsiffrigt. 5 lopp att lösa för egen del då jag tror att Lindegren leker hem avd1 på hemmaplan.
- Jag kommer att köra rejält första 300 och hoppas att de andra ser oss som en bra rygg. Skulle någon vilja svara så får vi köra utvändigt istället, det tål han.
Avd1. 7 Ochongo Face
Avd2. Lite lurigt tycker jag om inte 3 Ojsåfin lallar hem det från ledningen. Mycket möjligt att 14 Kalle Kalas är bästa hästen men återkommer efter lång vila och står piss på det. Går på 5 streck och hoppas på att det håller.
3,14,12,9,4
Avd3. Litar inte på 7 Vernin Starlight. Här finns det bra potential på rens. 2 Magical Face bör få en fin resa. Se upp med Gigant Proud och Elegant.
7,13,12,8,2,11,14
Avd4. Jag har svårt att se någon utanför topp 3 vinna detta. Möjligtvis J-O Perssons ekipage. Nej, här viktar det åt spik på 5 Harnsta Tula som verkar ha hittat formen ordentligt. Det enda som avskräcker är att det luktar lite dödens. Kan bli så att jag låser på 3 Odins My som förmodligen sitter i ledningen?!
5 (3)
Avd5. Här får det bli en lite rövare i form av 8 Boy Hornline. Startsnabb rackare som givetvis är gynnad av att komma ner ett hack. Kommer han till spets så tror jag att det är klart.
8
Avd6. Köper inte de 3 mest betrodda och schasar bort dessa. Petar i 5 streck och håller tummen.
3,14,9,13,15
Spiken: Ochongo Face 73%
Chansen: Boy Hornline 11%
Skrällen: Gigant Proud 5%
Kör hårt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|