Jag tycker MFF 2.05 är riktigt högt. Men vi alla vet hur det är med Malmö FF och långa uppehåll... Har de kvar formen som de hade innan VM så kommer de definitivt att slå Mjällby på söndag. Det senaste mötet mot Mjällby kan man inte ta in i räkningar då alla som såg den matchen förstod att det mer handlade om vinden än om lagens skicklighet. Det var helt ärligt en sådan kraftig vind att det inte gick att slå crossbollar i luften då bollen stannade i luften. Mjällby gjorde väl 3-0 när de hade fördel av vinden och MFF var ruskigt nära på att komma ikapp i den matchen i andra halvlek då de fick fördel av vinden, de vände till 3-2 som sedan blev 4-2, men hade MFF fått "rätt" planhalva från början och haft en sådan stor ledning i första halvlek så tror jag knappast Mjällby hade haft krafterna att ens vara nära att komma ikapp då det är just ett sämre lag än Malmö.
Nu svävade jag iväg lite och om ni ska ta del av mina åsikter så ska ni också veta att jag är väldigt partisk då jag är MFF-fan, men att oddset låg på 2.05 för MFF-vinst var faktiskt riktigt förvånande, jag hade förväntat mig något runt 1.70.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|