V86 Åby/Solvalla
Ska det vara mixade banor så är de roligaste när Åby och Solvalla delar. Solvalla = hemmabana och Åby är Sveriges intressantaste bana med sin dubbla open strech. Tyvärr hinner jag nog inte kolla sena förändringar i morgon då jag förmodligen ska iväg på kvällen, men det lär bli en hel del utrustningsändringar och dessutom några hårt betrodda som gör årsdebut.
Lopp 1) Digital Control är favorit just nu, men den är ojämn och bästa hästen Total Value ska köras snällt i årets första lopp säger man.
Lopp 2) Facile Boko vinner normalt sett det här, men gör årsdebut. Galactica är första motbud. Redéns häst känns riktigt svårbedömd.
Lopp 3) Danska Stickittothem är favorit. Hög segerprocent men svår att sätta in här. Möter inte särskilt mycket, men kanske inte är så bra som procenten säger heller. Öppet!
Lopp 4) Bra chans för Blue Martini Ås om Haugstad lyckas hålla ledningen. Dock inte säkert. De värsta motbuden står med bakspår och Lord Rocket ska gå utan skor.
Lopp 5) Hanna Banker har lopp i kroppen och går troligen barfota. Jag tror även att hon sitter i spets efter några hundra meter. Country Girl Ås slår till snart, men det är ett vanskligt spår hon har. Bakom dessa känns det rätt öppet.
Lopp 6) Zahara Goj är stor favorit och trots att hon är sto mot jämnåriga hingstar så är chansen god om Jansson håller upp innerspåret. Har slagit dem tidigare, men treåringar är ojämna och det är bra rens på de flesta andra.
Lopp 7) Frozen har inte startat sedan i maj och borde lämpligen få svårt. Kapabel häst dock. Michelangelo Ås är stor favorit och har sex raka segrar. Han kommer allt närmare en förlust då han tjänat mycket pengar på kort tid och ställs mot hårdare motstånd. Garderingslopp.
Lopp 8) Bra chans för Elvira Diablo som får Erik i sulkyn. Men hon är också väldigt stor favorit och det finns roliga bud bakom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|