Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Frozen ser ut att bli riktigt spelvärd, ser att Peter Jensen ligger lite lågt på grund av långt uppehåll men man ska ha två saker i åtanke. Man har väntat ut barfotaförbudet för comebacken, vilket talar för att han har varit igång ett tag och är väl tränad. Senast han startade efter uppehåll vann han med många längder, Peter Jensen brukar ha vältränat när han startar. Som loppet ser ut på förhand är det dessutom långt från säkert att favoriten når spets, till 15 % är Frozen en spik för mig.
|
Håller med, klart spelvärd till nuvarande procent. Är ju en kanon det här. Vill dock inte spika och spricka på Jonathan. Och favoriten såg ju oslagbar ut senast, dags börja ta den på allvar.
Övriga tankar:
1: Ruskigt svårt tycker jag. Return to Sweden surras det alltid mkt om och läget är bra. Men är den som förr. Sen vill jag inte spricka på Manstone´s Image som ospelad. Annars känns väl 3,4,8 hetast med fördel den sistnämnde som är överlägsen om den är i form.
2: Ingen aning. Många låser nog på 2 och 3 eller spikar en av dem. Har dock respekt för 5 och 7.
3: Hopplöst lopp att bena ut och kanske går rätt ut på Fidus ide, han är ju het:-) 9 är mitt första motbud.
4: Min omedelbara tanke var Trust Launcher trots bakspår. Tror inte 1 håller upp ledningen och den är väl rätt vek. 2 och 9 garderingsbud.
5: Lås 5 och 9 eller spik på en av dem. Ska man leta skräll så är 3 en idé.
6: Även jag är inne på 7 och den är given. Tveksamt om jag vågar spika dock då 1 kan få bluffa bort loppet. 9 tredjestreck.
8: Tycker nog ändå att favoriten är väl stor. Var ju inte långt före 4 senast trots mkt bättre lopp. Dessa två förstastreck. 2 är klart spännande med mer etablerad kusk även om Kontio inte är ngn favorit. Även Goops 11 och 12 kan komma med vid gardering.
Totalt sett känns det som det kan bli en del pengar.