Ämne: V75-Kalmar
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-10, 17:46   #13
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Det är otroligt mycket utrustningsändringar aviserat på lördag. Läste på i några timmar i går men kom bara till avdelning 3.

Det mest intressanta i första 3 avdelningarna:

1

- Frankie Brodde ska gå i vanlig vagn denna gång då det är voltstart. Minus. Inget skoryck aviserat av PU i de tidiga intervjuerna.
- Om jag ser rätt i startlistan har Toddler 5 ggr haft framspår i voltstart och galopperat bort sig alla 5 gångerna. De tidiga spelarna verkar inte ha sett eller tagit hänsyn till det för den är klar favorit just nu
- O Boy Face nu barfota fram. Intressant kuskbyte.
- Skoryck på Bravo Navarone.

2

Det mest intressanta är att Caddie Jasmina ska gå barfota runt om (stort plus) och för första gången någonsin i jänkarvagn. Sådana förändringar på JU hästar ofta vinst. Mest intressant också att Veijo ska rycka alla skorna nu på Lovely Sky. Love You avkomma. Jag tog rejält betalt i ett av ramloppen under sprintermästaren när Svend Dyhrberg körde den barfota runt för första gången om som då gav magisk effekt när den vann lätt som 12 oddsare. Skoryck hos Veijo brukar vara bland de mest intressanta skorycken som finns.

- Jerns Vendela nu barfota fram
- Diora Sound nu lopp i kroppen och barfota fram. Gynnad av hemmsplan och det kommer ofta en iordningställd skräll från himmalaget har jag för mig när V75 körs där.
- Storm Cloud nu barfota runt om och jänkarvagn. Intressanta ändringar.
- Fuxa Håleryd aviserar Jocke Lövgren nu skoryck runt om på. Det var ett tag sedan.
- Play It Diablo nu barfota bak
- Xena Tim ska nu tävla barfota runt om och för första gången på ett tag med jänkarvagn
- Carros Girl ska ev tävla barfota runt om på lördag.

3

Av 11 hästar här ska 9 av dom tävla med barfotabalans. För 7 av dom är det en förändring mot senast. Scirocco Sisa gick så senast, Riff Kronos startade senast i Frankrike och gick då barfota. Nothing But Class och Spring Erom är de enda två det är aviserat skor runt om på. DW säger att han ska vänta lite till med skorycket på Spring Erom.

Alfas Da Vinci ser ut att bli gigantisk favorit. Därmed ska man väl i första hand leta sätt att fälla den på och det finns en viktig faktor. Hästen har tagit samtliga vinster hos Lövgren i långlopp. De senaste 6 starterna över lördagens distans har inneburit torsk. Den var ute i två medeldistanslopp vid den här tiden förra året och torskade båda gångerna. Ena gången spelad till 1,80. På plussidan får man säga att hästen i de senaste starterna när Lövgren satt på Jänkarbike lyft sig väldigt mycket av vagnbytet. Dessutom bäst barfota runt om och på lördag är det absolut maxbalans aviserat, dvs bike och barfota runt om.

När det gäller Nahar är det stallpersonal som pratar om att det kan bli barfota. Där bör man nog hoppas att atg livenissarna får tag i tränaren på stallbacken på lördag och frågar honom själv hur det blir. Barfota runt om på Nahar är ett jätteplus.

Som sagt är det ny balans på de flesta hästarna så rabblar inte upp allt.

Ska försöka läsa på de andra avdelningarna i kväll och fred och lördag. Kan inte lova att jag hinner sammanställa motsvarande info för dom avdelningarna......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekis0757 (+10), Helge (+10), Emeffeff (+5), drakdead (+5), Magnus (+10), lenninen (+5), sjukstuga (+10), Sicken (+10), larockma (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat