En miljon extra i potten och ett par riktigt intressanta hästar, klart man vara med då! Har bara hunnit gå igenom första avdelningen och ska försöka gå igenom resten imorgon förmiddag, men ser riktigt intressant ut spelmässigt dessutom. Hoppas kunna fälla favoriten i första avdelningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Captain21
Avd 1.
Backorder är väl första häst här, möjligt spikförslag, snabb ut och har vunnit förut efter vila.
Enjoy Boko ska väl inte glömmas vid gardering, men hur är formen efter vila?
Spurtstarka 6. A Perfect Trip (kuskminus nu), 8. Mystic Illusion, 9. Save Our Souls (vann senast på tung bana), 10 Hedwig.
|
Vettiga tankar och gillar draget med 6 A Perfect Trip som ju levererat riktigt fina avslutningar stundtals. Tänkbar som megaskräll just nu om man tror på stumma ben till slut på årsdebuterande favoriter. Jag tycker ändå två, tre hästar sticker ut så pass mycket att jag har svårt att se någon annan vinna. Gäller framför allt 3 Backorder och
8 Mystic Illusion (möjligtvis Enjoy Boko) där jag känner för att ta ställning för den senare och spika om den spelas som fjärdehandare. Jag spelar delvis på loppscenario här och att 1 Superspicy kan ställa till det för favoriten. Hästen är ruskigt startsnabb och har blivit tokhet i spets ett flertal gånger i följd nu (vi snackar om många, många lopp här). Känns därmed upplagt för körning längs vägen och läge för Haugstad att spela ut speeden till slut.
För er som garderar, ta med Superspicy på systemet om ni har plats för en megaskräll (blir säkert minst eller näst minst spelad i loppet). Kommer bli en käftsmäll för spelarna den dagen hon är någorlunda reglerbar, kolla Kalmar den 31 oktober i fjol om ni inte tror mig.
Någon som har något trevligt jackpotdrag i de andra fem loppen?