Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Någon som har något trevligt jackpotdrag i de andra fem loppen?
|
Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636
Avd5. Endurance va en skönhet att se i sista kurvan senast. Lyste form och bara det inte blir allt för lågnt ned i kön i detta lopp så tror jag det blir en repris på det loppet. Favoriten söta syter finns det ju dock riska för att den blir släppt och får fuska bort loppet. Men litar inte alls på det 4åriga stoet som bara har gjort ett fåtal starter och blir favorit. Den fäller vi!
|
En spik att minnas ifrån då och jag gillar "tugget"!

(Kan inte påstå att jag hade spikat.)
Ny omgång idag och just i detta lopp har jag vaskat fram några nästan ostreckade garderingsbud till "klaringen".
Avdelning 5:
11 Endurance gjorde det verkligen bra senast. Borrade ner huvudet och gick undan snyggt. Rätt skalle!
I samma lopp tassade Per Lennartssons nya träning
Robban M.J. med snyggt. En häst som vann enkelt i starten efter. Varför är det intressant här?
Jo:
6 Luma Storm (1%) har en häst bakom sig vid sin senaste vinst, just Robban M.J.
En till vinst finner jag för Luma i lopparkivet och där plockar hon ner två motståndare över upploppet på helt rätt vis.
Två övertygande segrar för denna låga klass. Luma lägger rejält med mark under sig!
Amatörkusk och mestadels tveksamheter gällande formrad gör nog att procenten lär bli kvar runt 1-2%?
12 Pastell Tilly (1%) avslutade bra bakom Endurance senast.
Kassa startspår för båda två nu. Love You:are!
9 My Little Letty (3%) har jag lirat fyra senaste gångerna i Sverige. Det började bra med enkel vinst.
Nästa gång stod hästen för en klart bra insats den tunga vägen.
Klarade ej dödens i starten efter, frågan om hästen hade bästa dagen?
Senast såg hästen ganska pigg och gåvillig ut ifrån invändig position, men slog på en galopp när kusken ville framåt.
Känslan är att den här kan ha mer att ge framöver, både tidsmässigt och fartmässigt.
Dessa tre har fastnat för mig som "roliga" att ha med i loppet.
Red: Jag har jagat 1 Non Stop Face tidigare och det är en bra insats vid vinsten. 2 Oneofthosedays spurtade lika bra vid en av NSF:es senaste 4:e-platser.
Jag lär gardera på rejält här, men alltid kul att ha vaskat fram några roliga med motivering till varför.