Ämne: Unitssystem
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 22:01   #1
Calcio1X2
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 3
Sharp$: 44
Standard

Unitssystem


Hello sharps!

Jag har dom senaste veckorna börjat fundera mer och mer över hur folk använder sig av olika unitssystem och hur man tänker. Tycker det kan bli problematiskt och inte helt korrekt när folk man ryggar kör olika system.

Jag själv spelar i 90% av fallen flatbet när det kommer till pre-spel som jag här nämner som 1 unit. Vid live-spel varierar jag mellan 1 unit och 0.75 units. Oftast spelar jag 0.75 units om jag redan har spel på en match och inte vill riska för mycket på en och samma match.
I de fall jag inte kör flat på pre-spel är om jag tagit ett spel och oddset sedan stigit så mycket utan att jag tycker det finns något som motiverar ökningen. Då adderar jag oftast 0.25 units till.
Detta gäller främst när jag spelar på större ligor.

Däremot använder jag mig av en lite större unitsskala när det kommer till tex division 2-fotboll här i Sverige då det är betydligt lättare att hitta mer värde i en match.
Jag kör även en högre % av rullen som flatbet i tex Div2 än vad jag gör i Serie A då jag vet att jag har en större edge här. Problemet här blir snarare att få in pengar på dessa fantastiskt hemska EU-bolagen hehe.

Jag säger inte att detta är rätt väg att gå men något som jag däremot är fundersam över folk som kör 1-10 skala. Anser ni att ni kan hitta så stora skillnader i värderingar att ni behöver ha en så stor skala?
Vanligt är ju att 1 unit motsvarar en viss procent av kassan, i mitt fall 0.5 % av kassan, i många fall motsvarar det 1% och vissa använder sig av en summa istället för %. För inte kan man ha 1 units = 1% av kassan vid en 1-10 skala?

Blev ett väldigt långt inlägg men hade vart kul med lite diskussion
Calcio1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat