Det är inte många % som skiljer i värde från varje nivå enligt mina värderingar. Sen ska man ju förutsätta att man alltid lyckas värdera rätt på varje spel och det är ju omöjligt att alltid göra det. Över lång tid och många spel så får man ju bra indikationer om man lyckas med sina värderingar eller inte.
Jag har i regel alltid lyckats bra med att värdera rätt då mina spel med högre insats ger bättre avkastning. Det funkar för mig helt enkelt men kanske inte alls går bra för någon annan.
I det aktuella sheetet så har jag totalt ca 106% ROI på 4300 spel.
10 units spelen har 123.53% ROI.
9 units = 119.52% ROI
8 units = 109.11% ROI
7 units = 104.79% ROI
osv, sen blir det lite mer blandat på mellannivåerna.
Varför inte bara lägga endast dom spelen med högre insats då eftersom det ger bättre resultat? För min del personligen så fyller spelen med lägre insats en viktig funktion och utan dom tror jag inte det skulle vara lika lätt att hitta spelen med högt värde. En klok ryggare skulle ju dock kunna utforma något sätt att få rejäl avkastning med ganska litet arbete.
Har man inte så stora oddsspann så kanske det fungerar lika bra med flat insats. Man kanske spelar mest med asian hcp där oddsen ändå ligger kring 2.00 på varje spel.
Annars finns ju risken att man gärna väljer bort högoddsarna när man spelar flat för chansen till att spelet ska sitta är ju relativt liten även om värdet i oddset är stort. Om man har samma insats på högoddsaren som en lågoddsare så kan det bli för svårt att rädda upp förlusterna på högoddsspelen där man kanske måste spela 20 förluster innan man får in någon. I längden kanske det blir bra men hur många orkar härda ut det långa loppet om det börjar trögt?
Det kan vara negativt att hamna i tankebanorna där man väljer bort spelen med högt odds som sällan sitter. Målet är ju att spela spel med högt värde och ofta kan det högsta värdet finnas i dom högre oddsen då favoriter gärna spelas ner för mycket.
Mina 1-2 units spel fyller sin funktion och ger bra avkastning (124.74%) trots att jag endast sätter 26.92% av dom med ett medelodds på 5.47. Många av dessa spelen kanske man inte skulle våga spela om dom riskerade lika mycket som ett vanligt spel kring 2.00 i odds.
Sen så är ju aldrig historiken något facit på vad framtiden kommer resultera i. Har man hållit på ganska länge så blir man ofta tillräckligt trygg i det man gör så man vet vad man kan förvänta sig i framtiden även om det såklart aldrig finns några garantier inom bettingen.
|