Ämne: V64 Halmstad
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-13, 00:39   #12
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Hmm, jag var inne på Tooca där, sos. Tyckte den var heroisk näst senast från spets & spets lär den ta om jag inte läst arkivet helt fel. Blir banan bra, vilket är troligt, borde den kunna löpa en låg 13-tid

Btw, var det inte du som varna för Tooca loppet jag nämner?
Jo, det stämmer. Kort distans är ett stort plus för hennes del men tycker ändå hon möter övermakten här. Bianca Am har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet, en potentiell klassklättrare. Tooca är en hyfsad sprinter i sin klass som skulle kunna "stjäla" ett sånt här lopp om hon får fuska bort det. Jag läser också loppet som du gör med skillnaden att jag tror klasskillnaden är så pass stor mellan hästarna att Bianca har goda möjligheter att växla ner motståndet från kön trots sprinterdistans och Tooca i spets.

Jag kan tillägga angående Tooca att jag hade velat se fler insatser i paritet med den näst senast innan jag hade gått rakt ut på henne. Inför starten näst senast testade Uhrberg ett nytt träningsupplägg med att vässa upp henne i intervaller dagen innan vilket hon bevisligen svarade väldigt bra på. Samma upplägg renderade i en galopp veckan efter, om det berodde på att Uhrberg forcerade henne för hårt i startmomentet eller att hon blev hetsig på grund av det nya upplägget vågar jag inte svara på. Man skulle förvisso kunna argumentera för att det nya träningsupplägget talar för en lika god prestation som näst senast, men utan att vara travtränare så har jag en känsla för att sådana upplägg kan ge engångseffekter på hästar. Highspeed Call till exempel gjorde ju en sån grym engångsprestation bakom On Track Piraten på ändrat träningsupplägg för några månader sen.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat