Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-13, 01:46   #423
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Så var del ett avklarat. Frans tog hem segern, om än inte med så pass stor marginal som jag trott. Rent smakmässigt är jag nöjd med låten men den är väldigt svårplacerad till Europa-finalen. Jag får ge det några veckor...

Summerat var Mellon ändå ett ok spelobjekt i år. Inte för att det lades så många spel men det blev summerat ett litet plus:
2016-02-06 20:00Deltävling 1 - GöteborgRobin Bengtsson vs Direkt till final 2 FT 2 2.450

2016-02-13 20:00Deltävling 2 - MalmöMolly Pettersson Hammar vs Till Andra Chansen 1 FT 2 2.100

2016-02-20 20:00Deltävlgin 3 - NorrköpingSaRaha vs Till Andra Chansen 1 FT 1 2.500

2016-02-27 20:00Deltävling 4 - GävleMartin Stenmarck vs Att komma sist 1 FT 2 2.600

2016-03-12 19:59Final - StockholmRobin Bengtsson vs Vinnare 1 FT 1 6.000

Jag har lyssnat igenom de flesta av årets Eurovision-låtar och i nuläget känns det inte som ett ganska så svagt år. Det är svårt att plocka ut några direkta guldkorn och jag tror inte vi kommer ha någon klar favorit när finalen väl drar igång.

På olika forum surras det en hel del om vissa nationer men jag vette fan. Många nämner Ryssland men jag tycker den är så otroligt omodern. Polens rockballad kommer inte heller att hålla hela vägen. Kroatien välkomnas med öppna armar men även här är jag tveksam. Och Sverige då? Tja, med ett svagt startfält vill jag inte plocka bort våra chanser att försvara bucklan. Lyckades han ta Sverige med storm - varför inte hela Europa?
Lägg därtill Lettland, Cypern och möjligen Frankrike och släng in Island som en dark horse.

Men jag har hittat två spel. Eller ja, det ena har jag redan ångrat men lagt är lagt. Det andra känns betydligt bättre. Kanske inte helt träffsäkert men tro mig, det oddset kommer att ha sjunkit rejält inför finalen den 14 maj.

Vi börjar med det jag redan ångrat:
2016-05-14 21:00Final - StockholmUngern vs Vinnare 1 FT 0.5 34.000

Jag vet inte vad som föll mig in. Jo, det är en bra låt och en sångare med en bra röst. Han behöver förvisso jobba ganska så mycket på sitt framträdande men det surras lite runt om i Europa att Ungern i år ska ha en chans. Men nej, inget spel för er att följa som det känns just nu.

Däremot:
2016-05-14 21:00Final - StockholmSpanien vs Vinnare 1 FT 1 45.000

Oj! Jag trodde aldrig jag skulle hitta så pass högt odds. Kanske finns det till och med högre där ute på nätet?
Spanien. Nästan alla pratar om Spanien! Är det äntligen deras tur? Visst, det finns många "experter" som redan nu tror sig kunna säga vem som vinner i Globen. Säga vad man vill om dessa men överallt kan man läsa att Spanien ligger i topp som favoriter och det brukar vara en vägvisare.

Troligen kommer det någon ny Conchita i år som kommer smyga upp som en oväntad favorit när finalen väl går av stapeln men jag kan garantera att Spanien definitivt inte kommer stå i 45 gånger pengarna framöver. Det är inte helt omöjligt att landet kan klara av en topp-5-placering i år och då kliar det i fingrarna.

Även om låten inte helt och hållet är i min smak har den, sedan den spanska finalen, omarrangerats lite och sångerskan, med sin karisma och attityd, har fått många runt om i Europa att drömma och tro om Madrid 2017. Så passa på innan oddset har sänkts - för det lovar jag dig att det kommer göra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat