Ämne: V64 Halmstad
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-13, 08:49   #17
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Gillar 4 Countdown Fougett i den andra avdelningen som är en knepig typ (har stora problem med att ansluta till startbilen bland annat) men som borde räcka en bra bit i den här klassen. Känns som 2 Bellman Hönez också har fart nog för den här klassen, men kanske inte borde uttala mig alltför mycket utan att ha kollat upp en del av konkurrenterna. Två mindre etablerade tränare och kuskar bakom de här hästarna annars som säkert hamnar lite i skymundan av större namn i samma lopp. I de lägre klasserna är dock hästen den absolut viktigaste parametern (är den förstås annars också, men än mer här).
Du skulle bara veta vilka två jag markerade i programmet som "troliga lågprocentare jag vill ha med".

Ett tecken på att vi båda gillar trav och följer med så gott vi kan vad gäller hästarna som startar i "Skåneland"?

4 Countdown Fougett var gåvillig till slut senast.
Han har visat fart i flera starter. Frågan är vilken klass motståndet haft?
Hoppas Countdown håller ihop travet fint idag och fungerar.

2 Bellman Hönez har tävlat bra och snacket ifrån Stefan Persson runt hästen i intervjuer har avslöjat att mer borde vara att hämta framöver.
Varför inte idag till 2%?
Jag funderar allvarligt på att chansspika.

Avd 4)

Här kommer 1 Genghis Khan (4%) ut. Hästen var riktigt fin vid vinsten ifrån ledningen och slog Alvena Ullabella, som gick bra igår.
Bra avslutning som 4:a på F. Duglig häst med bra startspår.

9 Sandsjöns Revenue vill jag följa upp en gång till i nya regin. Hästen har stått för en hel del bra insatser i karriären.

5 Dual Ignitors vägrar jag släppa vid gardering. Detta är ingen enkel herre att få till i loppen.
Han kränger och far, vilket gör att han lätt hamnar på avstånd till tätklungan.
Det gäller att ha kontakt in på upploppet för att kunna innebära ett vinsthot.
Vid de 3 senaste Halmstadstarterna har hästen avslutat kraftfullt över upploppet, men i raden går bara att utläsa placeringarna 6-4-4.

Ett garderingslopp för min del.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), Emeffeff (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat