Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-14, 00:06   #5
Slurf
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Snygga odds, hur tidigt var du ute för att hitta det?
Dorin kunde ju kontrollera men känslan var ju att Dahlmeier hade tagit det om de skjutit lika många bom. Frågan är vad som hände i stafetten för hon såg helt orkeslös ut på slutrundan.
Om du placerar musen över oddset så ser du tid för bokföring, men jag tror att jag placerade spelen några timmar i förväg. Det högre oddset tog jag innan stafetten och sedan fyllde jag på efter då spelet växte sett till Dahlmeiers prestation i stafetten. Befinner mig själv i Kanada så har inte kunnat följa skidskyttet i Oslo så aktivt som jag hade önskat.

Jag tror också att spelet hade spruckit om de skjutit lika många bom, när jag la det så trodde jag att Dahlmeier skulle vara betydligt blekare och att det skulle ha klarat sig vid jämnt skytte, men det är bara att konstatera att så troligtvis inte hade varit fallet.

Kan för övrigt berätta lite om min Kanada-resa om någon skulle vara intresserad. Jag hade aldrig sett en världscup tidigare och hade planer på att åka till Östersund men då boendesituationen där inte är den bästa så valde jag att åka till Kanada istället när jag hittade flyg för 3580kr Stockholm-Calgary tur och retur. Det faktum att det finns hostel här gör att jag kapar boendekostnaderna enormt mycket då jag reser själv och ogärna betalar för ett hotellrum. Så jag såg skidskyttet i Canmore i början på februari och åkte sedan till Banff, Lake Louise för lite skidåkning, Seattle och Vancouver där jag också fick in två NHL-matcher och sedan tillbaka till Canmore för att volontärarbeta med course set-up under Ski tour Canada nu under veckan som varit.

Jag rekommenderar verkligen att åka till Nordamerika för att följa dessa tävlingar, intresset är mycket mindre, så man kommer mycket närmare atleterna och kan följa loppen bättre än i Europa. På skidskyttet köpte jag ett VIP-pass för alla fyra tävlingsdagar, det kostade runt 600 kr och då ingick en del mat och tilltugg samt fri tillgång till öl, läsk och kaffe under, mellan och efter tävlingarna. Dessutom så fick man ju en riktigt bra utsikt över vallen, storbildsTVn, straffrundorna och ett ställe där de passerar varje lopp. Det var till skillnad från i Europa mycket mindre folk och man kunde komma väldigt nära åkarna och en del av de jag snackade med under dagarna hade familj som tävlade.

Volontärarbetet under Ski Tour Canada innebar att sätta upp v-boards och avspärrningar under tidig morgon, mellan loppen om det ändras mellan damernas och herrarnas samt att ta ned det efter tävlingarna så att spåren kan prepareras igen och detta gav mig såklart ackreditering så att jag under loppen kunde kika på ställen där ingen vanlig publik var tillåten, sedan var det allmänt häftigt att komma riktigt nära åkarna. Dessutom är det fantastiskt vackert här i bergen.

Doro:


Hildebrand:


Preuss:


Vitkova:


Hauser:


Peiffer under stafetten:


Pops:










Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5), the_mirage (+20), smak (+20), pittaluga (+25)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat