Lite tidiga lördagstankar.
Tittade på Luleå - Färjestad i torsdags. Jag tyckte Luleå var bra pressade högt och hade kontroll på matchen. och Fbk måste höja sig några snäpp helt klart. De kändes inte farliga framåt, inte mkt chanser, dåligt PP. Detta efter två perioder iaf. För i tredje blev det lite konstigt. Fbk kom ut lite bättre och sen med 8min kvar och spel 4vs4 tog de ur målvakten och lyckades få in en puck. Luleå blev passiva efter det här och lite ställda. Blev ett måltill med 1 minut kvar efter de tagit ut målvakten igen. Sen gjorde Luleå sista i öppen kasse. Det som kan tala gör Fbk idag är väl ändå att de fick hål på Luleå och lite nerv i sista, att de spelar hemma nu och har bra stats mot Luleå i grundserien. Men som sagt intrycket sitter ändå kvar att Luleå var starkare. Två bra målvakter. (pogge var bra!) tror det kan bli målsnålt och en jämn match här idag.
Såg små glimtar av lhc - Växjö. Det klaffade fint för lhc och de har ju kapacitet. Tyckte ändå Växjö skapade en del chanser av det lilla jag såg och när de slarvade var lhc effektiva. Tror Växjö kan ta det hemma idag.
Karlskrona bättre än aik, bara vinner?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|