Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-28, 14:25   #5
Lindvallen
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Hämtat från Flashbacktråden idag:

https://www.flashback.org/sp56788454

Jag fick av vänner tips om denna diskussionstråd i förra veckan. Ambitionen var att gå in och kommentera redan före påskhelgen, men upptäckte att man hamnar i karantän några dagar när man öppnar konto. Har därför fått följa diskussionen ”på läktaren”. Liksom trådskaparen var även jag med i finalen i tävlingen, och skall man vara mer rakt på sak så var jag även den tävlande som utsågs som vinnare i finalen. Jag vill här ge min syn kring hur tävlingen fungerade. Men till att börja med: Jag som vann förstapriset existerar, jag har ingen som helst koppling till Unibet, och jag ser fram mot resan.

Jag håller med trådskaparen att tävlingen ända sedan starten i höstas hade en lite trött atmosfär. För egen del kvalificerade jag mig till finalen i den näst sista kvalomgången (nr 5). Detta gjordes med oddset 14,80. Mitt problem var dock att det dröjde med resultatuppdateringen på Unibets webbplats. Detta medförde att när kvalomgång 6 påbörjades två veckor efter omgång 5, så visste jag inte om att jag redan blivit kvalificerad från omgången innan. Konsekvensen blev därför att jag skickade 20 nya spel på 50 kronor styck i omgång 6. Detta var således totalt onödiga spel rent tävlingsmässigt, eftersom man bara kunde ha en plats i finalen, och att jag utan min egen kännedom redan vunnit kvalomgången två veckor innan.

Inte heller jag fick någon information om innehållet i finaltävlingen förrän fredag 12 februari, d v s fem dagar innan finalen. Även jag hade på morgonen ett meddelande som sa att tävlingsreglerna för finalen var uppdaterade, och att man uppmanades att gå in på tävlingssidan och läsa. Mycket av denna diskussionstråd har handlat om att det på webbplatsen inte stod något om att tävlingen på finaldagen gällde ”vunna spel”. Även jag såg direkt att detta saknades. Jag skulle gissa att åtminstone hälften av startfältet omgående bör ha upptäckt detta. I en final av detta slag så är min bild att flertalet deltagare är mycket vana vid denna karaktär av tävlingar, och även vana att noga läsa regler.

På eftermiddagen samma dag, fredag 12 februari, så fick jag ett telefonsamtal från en kille som presenterade sig som att han arbetade hos Unibet, och att han var kampanjansvarig för just denna tävling. Han frågade om jag hade varit inne på webbsidan och läst reglerna. Han sa därutöver att han som kampanjansvarig höll på och ringde runt till alla finalister, för att säkerställa att alla observerat att informationen om finalen publicerats. Han nämnde själv att eftersom en del hade kvalificerat sig redan i början av hösten, så misstänkte Unibet att det fanns risk att de glömt bort tävlingen. Detta var ett skäl till att han ringde runt till finalisterna om tävlingen. I övrigt kan sägas att mitt samtal med honom var 5-10 minuter långt. Han redogjorde för reglerna i finalen, och jag kunde ställa frågor direkt till honom om jag tyckte något var otydligt. I hans muntliga redogörelse så var det totalt uppenbart att finaltävlingen handlade om ”vunna spel”, och inget annat. Samtalet var för min del informativt, och det var utifrån beskeden i samtalet som jag la upp min spelstrategi för finalkvällen.

Stycket ovan, d v s där den kampanjansvarige hos Unibet ringer runt till samtliga oss tolv finalister, är information som totalt saknas i den beskrivning som trådskaparen själv bidragit med i denna tråd. Man kan undra varför, då dessa telefonsamtal känns väldigt relevanta för att läsaren skall få en helhetsbild.

När det sedan gäller själva finalkvällen 17 februari så placerade jag totalt 101 unika livespel på 100 kronor vardera under de två timmar tävlingen pågick. Total insats blev således 10 100 kronor Eftersom den kampanjansvarige varit tydlig med att det var ”vinnande spel” som gällde i finalen, så var min taktik givetvis att vinna så mycket som möjligt. Mitt resultat för den kvällens tävling blev vinster på 10 925 kronor, d v s en ROI på 108 %. På samma sätt som trådskaparen var väldigt nöjd med sina 23 förlustspel, så var även jag nöjd med att jag faktiskt lyckades gå med en nettovinst på drygt 800 SEK denna finalkväll, trots att spelen genomfördes i extremt högt tempo.

Sammanfattningsvis så deltog jag i en final där informationen som jag fått av den kampanjansvarige handlade om att få så mycket vinst som möjligt. I detta sammanhang är min bild att en bruttovinst på 10 925 kronor är ett bra mycket bättre resultat än 23 förlustspel. Men det är ju bara min personliga åsikt.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat