Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-28, 16:59   #6
sirlarsson
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hade också stort problem med Nordicbet för ett tag sen:

En natt när jag kollade travodds såg jag att Nordicbet erbjöd odds på topp 4 i travlopp. Till min förvåning så var dessa odds högre än på topp 3 på samma häst. Då jag varit med för länge i gemet så vet jag att det inte är någon idé att spela dessa "uppenbart felsatta odds" då det kommer annulleras till nästan 100% säkerhet och du riskerar en limitering.

Hur som helst så var jag ändå jävligt sugen att spela dessa. En kompis var online samtidigt och han var snabb in och kontakta supporten angående dessa odds via deras chat. Personen i supporten kunde givetvis inte säga rakt ut om detta var rätt eller felsatt så hon bad om att få kontakta oddsavdelningen.

Oddsavdelningen tog dryga 10 minuter på sig och sen svarade hon i supporten "Oddsavdelningen har bekräftat att topp-4 oddsen gäller och alla spel kommer stå". Då spelade givetvis både jag om min vän ett spel i varje lopp som odds erbjöds på. Min vän sparade all konversation med supporten ifall det skulle bli något problem senare. Deras anledning till att oddsen var högre var att dom hade valt ut 3 hästar som man fick lite extra högt på (som någon oddsboost).

Sagt och gjort, dagen efter var det V75 och alla fyra spel satt ohotat. Döm av min förvåning när jag loggar in på nordicbet och ser att dom annullerar spelen en efter en efter loppen är avslutade.

Vi tar givetvis upp kontakten med nordicbet som är helt omöjliga att ha att göra med. "Vi kan inte stå för att vår oddsavdelning har gjort fel", "vi har all rätt att annullera felsatta odds" osv. Vi bråkar enormt och hotar med att sprida till tidningar osv.

Jag kommer tom på kompromissen att dom kan betala ut vad oddset gav på topp 3 istället då 3 av 4 spel även kom topp 3. Men det är helt dödfött. Till slut får min vän sin eventuella vinst i bonuspengar som ska omsättas, men jag får inget för att det inte var jag som kontaktade supporten.

Sjukt hyckleri och dom borde få stå för sina misstag när oddsavdelning tom har bekräftat att spelen ska gälla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), jaroiten (+5), NicklasJ (+5), Captain21 (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat