Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Det där är ju en ganska "fläskig" dator, garanterat bland de 2-3% snabbaste som använder ATG Live. Kryssar jag i motsvarande konfiguration på Dustin kostar sådana datorer över 20.000kr.
Jag märker också att jag har lite mindre problem om jag inte har något annat än ATG Live igång, men problemfritt är det inte. Jag har en i5 med 8GB minne, ingen SSD och ett Nvidia GD310, Win 7 Pro. Men ALLT annat rullar på rätt så bra, så varför skulle jag gå och köpa en värre dator för att kunna se ATG Live? Jag kan ju utan problem se alla andra playtjänster på den svenska marknaden.
När jag använder ATG Live så går processorfläkten upp i varv, och i princip en av de fyra processorkärnorna går åt för att driva runt bilden. Så gör inte andra playtjänster, och det är väl där problemet ligger. Datorerna orkar inte med att processa grafiken som ATG använder och när alla resurser är på max börjar det att hacka och stanna.
|
Har skitdator, kostade < 3000, Windows10. Liven rullar på utan problem och har gjort så sen dag 1.