Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo
Med det scenariot är det kanske inte allt för långsökt att streck både en tredje och fjärde häst?
Jag vill i alla fall inte åka om 5 Venkatesh skulle vara på humör för då har han en grym spurt att tillgå.
Vill passa på att försvara mig i förväg och nämna att jag är VÄL MEDVETEN om att Nuncio dansar i en helt annan liga men det finns faktiskt faktorer som motiverar gardering här...
1. En gasglad Johnny som inte släpper!?
2. Blindspik (inte många som ens kollar vem han möter innan han spikas)
3. Form- och utrustningsmässigt knappast optimal
4. Kan redan nu höra Tarzan förklara sig " Men det här är knappast det viktigaste loppet..." vilket han faktiskt har rätt i.
|
Visst är Nuncio av en helt annan kaliber än Shaq, som hade sin peak redan för några år sedan, ingen tvekan om det. Det handlar nog mest om hur angelägen Melander är att vinna just detta lopp precis som du är inne och nuddar vid under punkt 4.
Tarzan har ju sin plan klar för sig inför sista söndagen i maj men han är inte alltid så angelägen om att dela med sig av den informationen på ett enkelt och rakt sätt.
Som spelare letar man ju alltid efter halmstrån som kan välta storfavoriter. Årsdebut är ett sånt halmstrå, Tarzan som kusk ett annat och Johnny Takter i toppform bakom en häst med 2 lopp i kroppen ytterligare ett.
Finns säkert fler halmstrån att trava upp men Melander kan säkerligen sopa bort allihop om han bara väljer att ge Nuncio en riktigt ordentlig urblåsare.
Det kan ju till och med bli så olyckligt att Takter bara släpper när Melander kommer ångande, även om det skulle vara olikt honom, men det kan ju kosta att komma till spets för Shaq om Daniel Olsson fått order att inte släppa nån över bron alltför lättvindigt.
Mycket att fundera kring, eller så gör man det lätt för sig och spikar Nuncio. En del påstår ju att på V86 så har man i stort sett alltid ett lopp "gratis" eftersom det bara är att spika omgångens största favorit.
Krävs inte att det skräller alltför mycket på V86 för att det ska bli fina pengar ändå, det har vi sett åtskilliga gånger. Ofta har du 5 vinnare inom de 2 mest streckade i varje lopp och sällan fler än en streckad sämre än 5:e, gäller bara att gardera i rätt lopp...haha. ;-)
Lycka till !!