Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-30, 10:09   #28
legolasse

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Och varför blev det för långt fram ?
Är det lag på att man inte får börja köra framåt med en 68% förrän varvet kvar fast de kört i 1:29-tempo ??
Hade kunnat avancera direkt med en överlägsen häst...fullständigt bortkörd, satt och lallade och småfes bak i kön istället för att göra sitt jobb, uruselt !!

Kan ju tillägga att jag gillar Ohlsson i vanliga fall och tycker att han normalt sett är en duktig kusk, men just det där loppet körde han riktigt dåligt taktiskt sett.
Han måste ju själv ha insett redan innan loppet att han får en massa bromsklossar framför sig om han väntar till varvet kvar innan han styr på i tredjespår, och då måste han ut i fjärdespår för att komma framåt. 40 meters handikapp blev väl istället nånstans mellan 60-80 meter samtidigt som Örjan fick fuska bort över ett varv i lustempo.
Men Ohlsson kanske bara körde preparé ??
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.

Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:

1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.

2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.

3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.

4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.

5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.

Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.

Senast redigerad av legolasse den 2016-03-30 klockan 10:17.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat