Några tankar inför ikväll:
Första avdelningen: Långt lopp och mycket kan hända. Ledaren får förmodligen bestämma tempot men det bäddar för att andra hästar i kön får smygresor. 3140 är skrälldistans. Jag tror dock inte att man behöver överanalysera loppet denna gång. 4,7,9 kommer man långt på. 6 Elles W.Fill om man letar skräll. Så gott som aldrig favorit men kan nog få en bra resa och snart kommer denna kuse vinna. Förmodligen till ett jävligt högt odds
Avd.4: Glöm inte 8.Token Bi trots spåret. Hans distans och kan gå framifrån såväl som bakifrån. Kan kosta att glömma den.
Avd.5 Jag spikar Daddys First och bläddrar vidare.
Avd.6: Nuncio, överlägsen häst MEN årsdebut. Jag tänker inte glömma bort Venkatesh då den hästen kan få för sig att bestämma helt själv och en bra dag är den absolut inte att glömma!!
Men för att förtydliga. Nuncio ska vinna, trots årsdebut, men ser jag en chans att gardera största favoriten i omgången så gör jag det.
Avd.8: 10,3,5 i rangordning. Möjligtvis spik på Heartbreaker V.S. Kuskplus med Goop i sulkyn
MEN årsdebut. Därför vill jag åtminstone ha med Offensive Erik och känslan själv, Takter.
Errol Boko har aldrig vunnit från spår 1, så varför skulle han göra det just idag? Mot det här motståndet?
Lycka till allihopa!